با اکران فیلم «سرآغاز» یا «تلقین» کریستوفر نولان در دهمین سالگرد اکرانش، بریتانیایی‌ها از این فیلم در سینماها استقبال کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ورایتی، با اکران «سرآغاز» در دهمین سالگرد اکرانش توسط برادران وارنر در سینماهای بریتانیا، این فیلم که ساخته کریستوفر نولان است با فروش بیش از ۲۷۳ هزار دلار در راس گیشه نشست.

این فیلم که در نیمه هفته پیش راهی سینماها شد و بر ۳۱۳ پرده نقره‌ای به نمایش درآمد به پیشواز اکران «تنت» رفته است که قرار است از ۲۶ آگوست راهی پرده‌ها شود.

در عین حال فیلم جاده‌ای «قاطی کرده» راسل کرو بیش از ۱۷۹ هزار دلار از نمایش در ۲۸۲ سالن سینما کسب کرده است. این فیلم در سومین هفته اکرانش نسبت به هفته پیش ۱۶ درصد بر فروشش افزوده است. فروش کلی این فیلم تاکنون ۸۹۰ هزار دلار در بازار بریتانیا بوده است.

«پینوکیو» ساخته متئو گارونی با بازی روبرتو بنینی نیز جایگاه سوم پرفروش‌های بریتانیا را کسب کرد و ۱۴۳ هزار دلار از نمایش در ۲۷۲ سالن سینما کسب کرد.

برای هفته آینده نیز اکران چند فیلم جدید در نظر گرفته شده که «آوا» ساخته صدف فروغی برنده جشنواره تورنتو، «گوسفند بدون چوپان» ساخته کوا بون-لیپ و «کاراته کید» سونی از جمله آنها هستند.

پیش بینی می‌شود هفته آینده نیز هفته مناسبی برای سینماروها باشد زیرا از شدت گرما کاسته می‌شود و می‌تواند تاثیر ملایمی بر گیشه‌ها داشته باشد. با این حال در حال حاضر همه چشم‌ها به ۲۶ آگوست (۵ شهریور) دوخته شده تا با اکران «تنت» در ۳۰۰ پرده سینما، روشن شود این فیلم از چه قدرتی برای کشیدن مردم به سینماها برخوردار است.