محققان هنگ کنگی از ثبت نخستین مورد ابتلای دوباره یک فرد به ویروس کرونا در جهان خبر داده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از استات، محققان از نخستین مورد ابتلای دوباره یک فرد به ویروس کرونا خبر داده اند. تحقیقات در این مورد به توسعه واکسن برای این ویروس کمک می کند.

طبق اطلاعات موجود یک مرد هنگ کنگی۳۳ ساله نخستین بار در اواخر ماه مارس به ویروس کرونا مبتلا شد. اما ۴.۵ ماه بعد هنگامیکه به اروپا سفر کرده بود، برای دومین بار به این عفونت مبتلا شد. این مورد سوالات بیشماری را درباره ماندگاری اقدامات ایمنی در مقابل ویروس کرونا به وجود می آورد.

تاکنون موارد پراکنده ای از ابتلای دوباره افراد به کووید۱۹ گزارش شده است. اما این گزارش ها براساس شواهد بودند و تا حدزیادی درنتیجه چالش در آزمایش ها اعلام شده بودند.

اما در مورد فعلی که توسط دانشگاه  هنگ کنگ گزارش شده، محققان توالی ژنتیک ویروس در دو بار ابتلای او به بیماری را بررسی کردند و متوجه شدند آنها یکسان نیستند.

این امر نشان می دهد عفونت دوم شباهتی به مورد اول ندارد. به عبارت دیگر فرد به دو نسخه از ویروس کرونا مبتلا شده است.

محققان در بیانیه ای در خصوص این تحقیق نوشته اند: این نخستین مورد ثبت شده در جهان از بیماری است که از کووید۱۹ بهبودیافته اما دوباره به آن مبتلا شده است.

کارشناسان اشاره می کنند این فقط یک نمونه میان چند میلیون نفری باشد که در سراسر جهان به ویروس مبتلا شده اند و امکان دارد ایمنی در برابر ابتلا به ویروس طولانی تر از چندماه باشد.