ستاری در بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، با تاکید بر ضرورت بهره‌بردن از موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی به دلیل نزدیکی با کشور ترکیه، گفت: باید ظرفیت صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان این خطه از کشور را بالا ببریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز در ادامه سفرهای استانی خود به استان آذربایجان غربی سفر کرد. در این سفر به پارک علم و فناوری این استان رفت تا از نزدیک آخرین دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک را ببیند. بازدید از دستاوردهای 15 شرکت فناور مستقر در این پارک از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه بازدید از این پارک، در میان خبرنگاران، گفت: از استاندار استان آذربایجان غربی برای فراهم کردن شرایط این بازدید تشکر می‌کنم و خوشحالم که برای چندمین بار میهمان این استان و شهر ارومیه هستم. وظیفه ما است که از توانمندی‌های انسانی و دانشی این استان بهره ببریم.

به گفته ستاری، ارومیه به دلیل نزدیکی با کشور ترکیه، شهری مهم و استراتژیک است. این شهر پتانسیل و ظرفیت بالایی برای صادرات دارد. به همین دلیل باید تلاش کنیم از این موقعیت برای بالا بردن توان صادراتی دانش‌بنیان‌های آذربایجان غربی استفاده کنیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای در این استان وجود دارد که نمونه کوچکی از توان دانشی آنها را در همین پارک دیدیم. پس وظیفه داریم که از این نیرو و توان علمی برای توسعه استان و کشور بهره ببریم.

ستاری همچنین بیان کرد: تلاش می‌کنیم جلسات امروز را به افزایش حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این توان دانشی و ظرفیت انسانی منتج کنیم. البته که در استان آذربایجان غربی اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است و شاهد توسعه فناوری در این استان هستیم؛ اما باید این اقدامات توسعه یابد.

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که در این سالها در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اتفاق خوبی در کشو ر رخ داده است، گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از 5 هزار و 300 عدد رسیده است. درآمد آنها هم قابل توجه است. مثلا همین الان 41 شرکت دانش‌بنیان در بورس را بیش از 280 هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری کرده‌اند.