آزمون کارکردی ماهواره «پارس ۱» توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت به انجام رسید و صحه‌گذاری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از سازمان فضایی ایران، حامد بابائی رئیس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره با اعلام خبر صحه‌گذاری موفق آزمون کارکردی ماهواره «پارس ۱» گفت: در این آزمون که با حضور نمایندگان سازمان فضایی ایران در مرکز تجمیع، یکپارچه‌سازی و آزمون پژوهشگاه فضایی ایران انجام شد، کارکرد تمام تجهیزات ماهواره شامل ارتباطات مخابراتی در باندهای S، X و UV، دوربین‌های MS، SWIR و TIR و… صحه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه پیش از این، آزمون‌های عملکردی مدل تجمیع شده ماهواره «پارس ۱» و همچنین آزمون سازگاری الکترومغناطیس عملکردی در ماه گذشته با موفقیت انجام پذیرفته بود، افزود: پس از انجام موفق این آزمون و کسب نتایج مطلوب منطبق بر استانداردهای موجود، آزمون‌های محیطی شامل آزمون‌های سازه‌ای (مشخصات جرمی، هم‌راستایی و ارتعاشات) و آزمون خلا حرارت برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش مهر، ماهواره «پارس ۱» یک ماهواره عملیاتی سنجشی با ماندگاری بیش از ۲ سال است که در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار می‌گیرد. در این ماهواره از پیشرانش گاز سرد استفاده خواهد شد و ماموریت اصلی آن تصویربرداری است.

این پروژه در قسمت زیرسیستم‌ها و بخش‌های اصلی، با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌های مطرح کشور و پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است.