به دنبال عرضه و فروش دانه‌های مشکوک خارجی در آمریکا و چند کشور دیگر در تابستان امسال، آمازون اعلام کرده که از تحویل و انتقال این نوع بسته‌ها خودداری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از انگجت، آمازون اعلام کرده که هیچ نوع بذر و دانه خارجی را در ایالات متحده به فروش نمی‌رساند و در این زمینه تفاوتی میان بذرهای وارداتی از خارج از کشور و نیز بذرهایی که در داخل آمریکا توسط غیرآمریکایی ها توزیع شوند، وجود ندارد.

آمازون بذرهای یادشده را مشکوک توصیف کرده و هدف از این اقدام را حفاظت از مشتریان و ارتقای تجربه آنها در زمان استفاده از خدمات آمازون اعلام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که ده‌ها هزار نفر در این کشور بذرهای مشکوکی را در ماه‌های اخیر دریافت کرده‌اند. بخش اعظم این بذرها از برخی کشورهای آسیایی ارسال شده‌اند. دولت آمریکا مدعی است این بذرها با هدف آسیب زدن به کشاورزی آمریکا وارد این کشور شده‌اند و حاوی علف‌های هرز مضر، بیماری‌های گیاهی و حتی آفات هستند.

مقامات کشاورزی آمریکا معتقدند ممکن است ارسال این بذرها در قالب نوعی کلاهبرداری انجام شده بود که به براشینگ شهرت دارد. در قالب این روش کلاهبرداری، افرادی که در زمینه تجارت اینترنتی فعالیت می‌کنند برای اینکه رتبه خود را در سایت‌های مشهور تجارت الکترونیک مانند eBay و آمازون بالا ببرند، محصولات خود را به طور تصادفی برای گروهی از افراد پست می‌کنند تا ادعا کنند تقاضا برای آن محصول خاص بالا بوده و جوی کاذب برای بیشتر شدن خرید محصول مذکور ایجاد کنند.