سازمان فضایی ژاپن مشغول توسعه دوربینی با وضوح ۸K است تا از قمرهای مریخ عکاسی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از فیوچریسم،  سازمان فضایی ژاپن با همکاری شرکت پخش ژاپن(NHK )قصد دارند با استفاده از دوربین هایی که وضوح ۸Kدارند از قمرهای مرموز مریخ عکاسی می کنند.

اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، نخستین تصاویر از مریخ و قمرهایش با چنین وضوحی ثبت می شود.

این ۲ سازمان برای انجام ماموریت مذکور مشغول توسعه یک دوربین با کیفیت بسیار بالا (Super Hi-Vision Camera) هستند که به فضاپیمای «اکتشاف قمرهای مریخ » (MMX) متصل می شود. قرار است این فضاپیما در ۲۰۲۴ میلادی به فضا پرتاب شود.

دولت ژاپن در ماه فوریه اجازه انجام ماموریتMMX را صادر کرد. هدف این ماموریت بررسی شرایط مرموز ۲ قمر کوچک مریخ به نام هایفوبوس و دیموس است. آنها در فاصله ای بسیاری نزدیک نسبت به مریخ، دور آن مدار می زنند. به طوریکه دیموس در فاصله ۳۷۰۰ مایلی سطح سیاره سرخ مدار می زند. چنین مسافتی معادل یک درصد فاصله زمین تا ماه است.

البته فضاپیمای مذکور علاوه بر دوربین با کیفیت، ۱۱ ابزار علمی دیگر همراه خود به مریخ می برد تا نمونه ای از قمر فوبوس نیز جمع آوری کند.

 دوربین مذکور نیز تصاویری بسیار دقیق از قمرهای مریخ می گیرد و به زمین راسال می کند.  این فایل ها در یک دستگاه ضبط فایل در فضاپیمایMMX، ذخیره می شود و به زمین بر می گردند.