سناتورهای آمریکایی درباره قرارداد همکاری شرکت چینی بایت دنس(شرکت مادر تیک تاک) و اورکل تردیدهایی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، نمایندگان مجلس آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات درباره قرارداد میان اورکل و بایت دنس(شرکت مادر تیک تاک) اظهار تردید کرده اند. طبق این قرارداد بایت دنس سرویس های تیک تاک در آمریکا را نمی فروشد و در عوض اورکل را به عنوان شریک فناوری خود انتخاب کرده است.

به گفته اورکل، همکاری دو شرکت بخشی از پیشنهادی است که بایت دنس به وزارت دارایی آمریکا ارائه کرده است. طبق این پیشنهاد شرکت آمریکایی به عنوان یک تهیه کننده معتبر فناوری برای بایت دنس فعالیت می کند. با این وجود جزئیات دقیق این معامله هنوز مشخص نیست.

جاش هاولی یکی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در نامه ای به استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا و رئیس پنل امنیت ملی خواستار رد پیشنهاد بایت دنس شد. 

ریچارد بلومنتال سناتور دموکرات آمریکایی نیز خواهان ضمانت هایی برای اجرای پیشنهاد شرکت چینی شد. البته کاخ سفید هنوز اعلام نکرد این پیشنهاد را تایید می کند اما جارد کوشنر مشاور کاخ سفید اعلام کرد دولت مشغول بررسی آن است.

این درحالی است که دونالدترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور واضح نشان داده که خواهان فروش سرویس های تیک تاک در این کشور به یک شرکت آمریکایی است. او با اشاره به نگرانی ها درباره انتقال اطلاعات کاربران آمریکایی به دولت چین، سوالاتی را درباره تایید این معامله ایجاد کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته دستور اجرایی برای ممنوعیت اپ تیک تاک در در این کشور صادر کرد. طبق این دستور بایت دنس باید تا ۱۵ سپتامبر سرویس های تیک تاک در این کشور را می فروخت یا ممنوع می شد.