تعداد آثار رسیده به بخش «روایت قلم» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، موضوع فیلمنامه، یکی از بخش‌های مهم جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» است که در دوره‌های قبلی با محوریت فیلمنامه‌های حوزه دفاع‌مقدس و انقلاب، تحت عنوان «قلم طلایی» برگزار می‌شد.

با گسترده شدن مفهوم مقاومت و جهت‌دهی جشنواره به سمت موضوعات منطقه‌ای و همزمان با بین‌المللی‌ شدن شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت»، بخش «روایت قلم» در چهار شاخه اصلی «انقلاب»، «دفاع‌مقدس»، «مقاومت و منطقه» و «بیداری اسلامی» در جشنواره طراحی شده است.

در این بخش نویسندگان فیلمنامه‎‌های «کوتاه»، «بلند» و «اقتباسی» از سراسر جهان می‌ توانند به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، آثار خود را که از سال ۱۳۹۵ به بعد به نگارش درآمده و در جشنواره دوره قبل حضور نداشته‌اند، بدون محدودیت در تعداد، شرکت دهند.

تاکنون ۱۵۱ فیلمنامه از کشورهای مختلف مانند ایتالیا، فرانسه، انگلستان، کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و ۳۷۸ فیلمنامه نیز از داخل کشور به دبیرخانه رسیده است که در این بین فیلمنامه سینمایی و فیلمنامه فیلم‌کوتاه بیشترین سهم را دارند.

آخرین فرصت ارسال فیلمنامه به بخش «روایت قلم» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، سی‌ام مهرماه است که با توجه به زمان باقیمانده، پیش‌بینی می‌شود، تعداد فیلمنامه‌های دریافتی افزایش یابد.

فیلمنامه‌هایی مجاز به شرکت در این بخش جشنواره هستند که بر اساس آنها فیلمی ساخته نشده باشد.