مدیر یک شرکت دانش بنیان تحت پوشش مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران از طراحی و بومی سازی پروژه سلول بنیادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، معید دهقانپور فراشاه؛ مدیر این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: بومی سازی پروژه سلولی و طراحی دستگاه کاندیشن مدیا سرم استم سل (حاصل از محیط کشت سلولی مزانشیم)، برای اولین بار در ایران توسط شرکت ما انجام شده است. 

وی افزود: دانش فنی طراحی دستگاه کاندیشن مدیا سرم استم سل در اختیار سه کشور است و  دارای ارزش افزوده فوق العاده ای است و ما در نظر داریم تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، این محصول را به صورت صنعتی تولید و در بازار ارائه کنیم.

دهقانپور عنوان کرد: شرکت ما در زمینه تولید ۹ محصول با مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران قرارداد همکاری دارد و تعاملات خوبی هم برقرار است.

مدیر این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، ۹ دستگاه تولید کردیم که شامل سیستم های استریل کننده، دستگاه UVC، دستگاه اوزون، تونل های ضد عفونی کننده، مهپاش های اتوماتیک و غیر اتوماتیک، موتورهای NIV ، ونتیلاتور و دستگاه تولید ضدعفونی کننده مولتی اکسیدان است. همچنین برای اولین بار در ایران کاور اتوماتیک کفش را طراحی و تولید کردیم.

وی گفت: این شرکت دانش بنیان به عنوان کارگزار رسمی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در شهر شنزن چین است.

دهقانپور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از جوامع پیشرفته عقب نمانیم، باید دانشگاه ها زیر ساختهای لازم جهت دستیابی به دانشگاه  نسل سوم را فراهم کنند تا دانشجویان علاوه بر فراگیری علم و تخصص ، توانمندی لازم برای کارآفرینی و کسب درآمد را کسب کنند.

وی افزود: دستیابی به دانشگاه نسل سوم سبب رشد اقتصادی و درآمدزایی می شود؛ لذا دانشگاه علوم پزشکی ایران هم با این وسعت باید از ظرفیت های موجود در راستای انجام تحقیقات کاربردی و تولید محصولات استفاده کند.

این فعال فناور اظهار داشت: امید است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و استفاده از زیر ساختهای موجود نظیر اتاق تمیز (Clean room) بتوانیم هر چه سریعتر به محصول مشترک نهایی دست یابیم.