مایکروسافت به آن دسته از کارمندان خود که تمایل به دورکاری دائمی دارند، امکان داده تا برای همیشه از منزل کار کنند و البته تسهیلات متعدد دیگری در این زمینه در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ورج، با شیوع ویروس کرونا مایکروسافت هم مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری در آمریکا کارکنان خود را دور کار کرد و حالا امکانات بیشتری را در این راستا در نظر گرفته است.

بر اساس سیاست گذاری جدید مایکروسافت کارمندان این شرکت می‌توانند تا کمتر از ۵۰ درصد از هر هفته کاری را دورکار باشند و اگر مدیران آنها موافقت کنند با توجه به شرایط کاری خود می‌توانند به صورت دائمی دورکار شوند.

همچنین کارکنان مایکروسافت به دلایل خانوادگی، پزشکی و غیره می‌توانند در آمریکا از شهری به شهر دیگر مهاجرت کنند. مایکروسافت تا بدان حد از خود انعطاف نشان داده که کارکنانش حتی می‌توانند از آمریکا به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و از آنجا وظایف شغلی خود را انجام دهند.

البته این قوانین سهل گیرانه شامل همه کارکنان مایکروسافت نمی‌شود و به عنوان مثال افرادی که باید در آزمایشگاه‌های مایکروسافت حضور یافته یا از تجهیزات حساسی مانند پایگاه‌های داده حفاظت کنند باید حتماً در سر کار خود حاضر شوند.

مایکروسافت تجهیزات مورد نیاز برای دورکاری کارمندانش را خریداری می‌کند، اما خود آنها باید هزینه جابجایی را بپردازند.