به گفته منابعی آگاه وزارت دادگستری آمریکا و دادستان ایالت های مختلف این کشور مشغول بررسی اجبار گوگل به فروش بخش هایی از شرکت از جمله مرورگر کروم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری  به نقل از پولیتیکو، به گفته ۳ منبع آگاه، وزارت دادگستری و دادستان های ایالتی آمریکا هم اکنون درحال تحقیق از گوگل به اتهام نقض قوانین آنتی تراست(ضدانحصار) هستند. همچنین آنها در حال بررسی این موضوع هستند تا این شرکت را وادار کنند مرورگر کروم و بخش هایی از کسب وکار پرسود آن را بفروشد.

چنین مذاکراتی مسیر را برای نخستین فرایند تجزیه یک شرکت آمریکایی به دستور دادگاه طی دهه های گذشته فراهم می کند. فروش اجباری شرکت ها، چالشی بزرگ برای گوگل به حساب می آید که با استفاده از محبوب ترین مرورگر جهان به سود کلانی دست می یابد.

مذاکرات درباره حل چالش کنترل گسترده گوگل بر بازار ۱۶۳.۳ میلارد دلاری تبلیغات آنلاین، همچنان ادامه دارد و هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است. اما دادستان های ایالتی از کارشناسان فناوری های تبلیغاتی، رقبای صنعتی و رسانه ها خواسته اند گام هایی برای کاهش سلطه گوگل بردارند.

ازسوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا نیز به طور جداگانه مشغول یک شکایت آنتی تراست است که گوگل را به سواستفاده از قدرت در بازار جستجوی آنلاین متهم می کند.