ماه گذشته شی آسمانی رصد شد که به سمت زمین حرکت می کرد. هرچند محققان تصور می کردند این شی، یک سیارک است اما کارشناس ناسا معتقد است در حقیقت یک زباله فضایی و بخشی از یک موشک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ایندپندنت،ماه گذشته تلسکوپی در هاوایی سیارکی را رصد و آن را به فهرست خود اضافه کرد. اما اکنون به نظر می رسد سیارک مذکور در حقیقت یک زباله فضایی و مربوط به ماموریک شسکت خورده فرود روی ماه در ۴۵ سال قبل است.

این شی ۲۰۲۰SO نام گرفت و  به گفته کارشناسان به سمت زمین حرکت می کرد. طبق اطلاعات موجود، ۲۰۲۰SO حدود ۴ ماه دور زمین مدار می زند و سپس در مارس ۲۰۲۱ میلادی به مدار خود دور خورشید برمی گردد.

اما «پل چوداس» یکی از کارشناسان برترناسا در حوزه سیارک ها معتقد است این شی فضایی سیارک نیست و در حقیقت بخشی از یک موشک است.  چوداس تخمین می زند این شی در حقیقت قسمت اول موشک سنتائور(Centaur) است که در سال ۱۹۶۶ میلادی به طور موفقیت آمیز لندر سورویور۲ ناسا را به فضا برد. اما یکی از پیشرانه های این لندر از کار افتاد و ابزار مذکور در نهایت روی ماه سقوط کرد.

از سوی دیگر موشک از مدار ماه گذشت و به عنوان یک زباله فضایی وارد مدار خورشید شد از آن زمان تاکنون اثری از موشک رصد نشده بود.

ماه گذشته محققان در هاوایی یک شی فضایی ناشناخته رصد کردند که طول آن ۲۶ فوت تخمین زده می شود. موشک قدیمی سنتائور کمتر از ۳۲ فوت بود.