انیمیشن «نقطه» درباره انسانی است که درگیر استفاده از ابزار تکنولوژیک شده و در جدال با فضای مجازی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن «نقطه» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمد زارع، درباره انسانی است که درگیر استفاده از ابزار تکنولوژیک شده و در جدال با فضای مجازی است.

محمد زارع این روزها مشغول انجام کامپوزیت انیمیشنی با عنوان «نقطه» است که نگاهی به آینده زندگی انسان وابسته به تکنولوژی دارد.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: «در آینده‌ای نه چندان دور که تکنولوژی و دنیای مجازی فراگیر شده است، انسان‌ها به خاطر استفاده بیش از حد از تکنولوژی‌های ارتباط جمعی دچار مشکل می‌شوند. مردی جوان که زندگی منظم و تکراری را سپری می‌کند، طی اتفاقی متوجه زیبایی طبیعت شده و سعی می‌کند با روش‌های مختلف دوباره شاهد این زیبایی باشد…»

محمد زارع درباره انتخاب این سوژه گفت: متاسفانه به دلیل درگیر شدن بیش از حد انسان در زندگی مدرن، زیبایی طبیعت مورد غفلت قرار می‌گیرد و انسان متوجه زیبایی‌های طبیعی اطراف خود نمی‌شود. در آینده‌ای که به تصویر کشیده شده، زندگی و دید انسان محدود به چهارچوبی است که زندگی ماشینی برایش فراهم و وی را دچار روزمرگی ملال‌آور کرده است. این موضوع یکی از دغدغه‌های من بود و به همین دلیل تصمیم به تولید انیمیشن «نقطه» گرفتم.

عوامل تولید انیمیشن کوتاه «نقطه» که به روش استاپ‌موشن تهیه می‌شود، عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: محمد زارع، فیلمنامه: زهرا رضوی، بازنویسی فیلمنامه: امیرمسعود علمداری، محمد زارع، موسیقی: وحید نیکدل (‌(Capia Band، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.