عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌شورای ‌اسلامی حمایت خیرین از جشنواره فیلم کوتاه «مهر سلامت» برای ارتقای مؤلفه‌های سلامت و آگاهی‌بخشی به جامعه در حوزه سلامت را ارزشمند توصیف کرد و گفت: همراهی رسانه‌ها با این جشنواره ظرفیت‌های خیریه بیشتری را به حوزه سلامت سوق می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه رفتارهای انسانی ناشی از فکر و اندیشه است، گفت: برای رسیدن به رفتارهای توسعه‌یافته در گام اول باید فکر افراد بر مبنایی درست و دقیق شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اصلاح رفتار جامعه در حوزه سلامت را امری ضروری دانست و افزود: برای این تغییر، در ابتدا باید سطح دانش و آگاهی مردم نسبت به مقتضیات و ابعاد حوزه سلامت و مهرورزی سلامت به مفهوم انجام امور خیریه در حوزه سلامت افزایش یابد.

یکی از وظایف مهم مراکز فرهنگی، باورمند کردن مردم برای بروز رفتار درست و مؤثر در حوزه سلامت و انجام عمل خیر در این حوزه است. امروزه کرونا به عنوان پدیده‌ای نو تمام شئون زندگی انسان و رفتارهای اجتماعی و فردی را تحت‌تأثیر قرار داده، مقابله با چنین پدیده‌ای در گام اول نیازمند افزایش دانش و آگاهی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌شورای‌اسلامی اضافه کرد: نهادهای متولی فرهنگ مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا صداوسیما باید خود را ملزم به تولیدات فرهنگی با موضوع سلامت خاصه کرونا بدانند و در مسیر آگاهی‌بخشی به جامعه حرکت کنند تا فراگیری دانش در جامعه شکل بگیرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس‌ شورای ‌اسلامی با تأکید بر لزوم فرهنگسازی در حوزه سلامت برای نوجوانان و کودکان، تصریح کرد: ساخت انیمیشن، فیلم کوتاه و مستند، از مهمترین اقدامات فرهنگی است که می‌توان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ترغیب فیلمسازان به تولید آگاهی مهمترین کارکرد جشنواره فیلم کوتاه «مهر سلامت» است، بیان کرد: با زبان هنر باید فرهنگ خودمراقبتی و پیشگیری را در جامعه افزایش داد و مردم را با مفاهیم مرتبط با سلامت و اهمیت آنها آشنا کرد تا اصلاح رفتار اجتماعی در این حوزه پایدار باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس‌شورای‌اسلامی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» را اقدامی درخور تحسین توصیف و خاطرنشان کرد: موضوع وقف و امور خیریه یکی از مفاهیم بنیادین فرهنگ اسلامی است که به خوبی در جامعه ایرانی نهادینه شده است، استفاده از این مفهوم در ارتقاء مؤلفه‌های سلامت ایده‌ای بسیار خوب است که در صورت رسانه‌ای و فراگیر شدن می‌تواند ظرفیت‌های بیشتری از وقف و خیریه را به سمت حوزه سلامت سوق دهد.

برگزاری این قبیل جشنواره‌ها می‌تواند زمینه‌ساز آگاهی‌بخشی به جامعه و افزایش دانش فکری و اندیشه‌ای و در نهایت توانمندی جامعه در حوزه‌های خودمراقبتی، سلامت و همنوع‌دوستی شود.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت با هدف ارتقای فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ تا ۲۷ آبان به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.