در راستای حمایت از ایجاد کسب‏ و‌کارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز با هدف تبدیل ایده به ثروت، هر ساله ده‌ها رویداد بزرگ کارآفرینی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود. چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان یکی از این رویدادها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ جشنواره اندیشـــمندان و دانشـــمندان جوان همه ساله با محوریت علوم پایه شامل، شیمی، فیزیک، علوم زیستی، زمین‌شناسی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر برگزار می‌شود.

چهارمین دوره این جشنواره در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا، محور جدیدی با عنوان تأثیر کرونا بر الگو زیستی را به موضوعات جشنواره اضافه کرده است. شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره می‌توانند علاوه بر ایده‌پردازی در یکی از حوزه‌های علوم پایه در این بخش از جشنواره نیز شرکت کنند.

همان‌گونه که از نام چهارمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برمی‌آید، مخاطبان اصلی این جشنواره، محققین، پژوهشگران و فعالان فناور و هسته‌های علمی جوان در کشور هستند.

در این دوره از جشنواره که با حمایت معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، مبلغ 8 میلیارد و 300 میلیون ریال جوایز نقدی به برگزیدگان اهداء می‌شود.

 جوایز جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در 2 بخش به برگزیدگان اهدا خواهد شد. بخش اول مربوط به ایده پردازان است. در این حوزه 12 بسته حمایتی به ایده‌پردازان در بخش‌های مختلفی علمی جشنواره اهداء می‌شود.

 

همچنین در بخش کسب و کارهای نوپا نیز تیم‌های منتخب علاوه بر جوایز نقدی از برخی حمایت‌های دیگر مانند جذب سرمایه‌گذاری در طرح، برخوردار می‌شوند.

 برگزیدگان جشنواره علاوه بر دریافت اعتبار حمایتی بنیاد نیکوکاری جمیلی، از شرایط ویژه‌ همراهی تا تجاری‌سازی ایده برای ورود به زیست‌بوم کارآفرینی و اقتصادی کشور نیز برخوردار خواهند شد.

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره ۹ آذر ماه ۱۳۹۹ تعیین شده است. علاقه‌مندان حضور در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه کنند.