رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ رده سلولی در بانک سلولی پژوهشگاه رویان نگهداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری دکتر عبدالحسین شاهوردی امروز در مراسم نصب سردیس برگزیدگان سومین دوره جایزه مصطفی (ص) در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) مدیون گذشت و فداکاری، حمایت و پشتیبانی خانواده هایشان هستند که باید قدردان باشند.

وی با بیان اینکه این افراد وقت و انرژی خود را برای دانش گذاشته اند و ممطئن هستم که قدرشناس خانواده هایشان هستند، گفت: امیدواریم که با برگزاری چنین برنامه هایی با هدف قدرشناسی از شخصیت‌های علمی، زمینه‌ای برای جوانان کشور در رسیدن به سربلندی ایجاد شود.

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به حضور دکتر بهاروند در پژوهشگاه رویان، خاطر نشان کرد: تلاش‌های وی در این پژوهشگاه چند وجهی و در حوزه‌های علم، فناوری و اخلاق است. 

وی با اشاره به فعالیت های دکتر بهاروند برگزیده جایزه مصطفی(ص) گفت: زمانیکه دکتر بهاروند اولین رده سلول بنیادی را ایجاد کرد و برای یک سفری به خارج از کشور رفت نمی دانستیم این بانک سلولی را چگونه حفظ کنیم اما اکنون به مرحله ای رسیدیم که محققان این حوزه بیشتر شده اند و بانک سلولی نیز توسعه داده شده است.

شاهوردی افزود: اکنون بانک سلولی پژوهشگاه رویان نزدیک به ۵۰۰ رده سلولی را نگهداری می کند؛ این حاصل زحماتی بوده که در تربیت نیروی انسانی کشیده شده است.

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در حال حاضر محققان در عرصه های ناباروری با سلول بنیادی و بیوتکنولوژی ورود پیدا کرده و آن را توسعه داده اند. همچنین در زمینه دیابت ورود پیدا کرده اند.

شاهوردی خاطر نشان کرد: این پژوهشگاه همواره در کنار بنیاد جایزه مصطفی(ص) است تا همگام با هم فعالیت کنند.