یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محصولاتی برای احداث نیروگاه‌های دیزلی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری، شرکتی دانش‌بنیان با توجه به قابلیت‌های فنی، مهندسی و بازرگانی خود در حوزه‌های تامین و احداث نیروگاه‌های دیزلی و تصفیه‌خانه‌های آب فعالیت می‌کند. تولید این تلاش محصول دانش‌بنیان چرخش چرخ صنایع مرتبط را روان‌تر کرده است.

این شرکت از سال ۸۵ با هدف تولید پست‌های سیار و مدولار و تابلوهای LV و MV و بانک خازنی کار خود را آغاز کرد. همچنین با توجه به قابلیت‌های فنی و مهندسی و بازرگانی خود توانسته فعالیت‌های خود را در حوزه‌های تامین و احداث نیروگاه‌های دیزلی و اجرای پروژه‌های مرتبط با محیط‌زیست مانند احداث تصفیه‌خانه‌های آب گسترش دهد.

به گفته محسن شادمان مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، بانک خازنی، پست کمپکت، پست مدولار، پست‌های سیار، تابلوهای فشار ضعیف، تابلوهای فشار متوسط، فیدرخانه سیار و الکترونیک و اتوماسیون صنعتی از جمله محصولات شرکت در حوزه برق است.

وی افزود: این شرکت با بهره‌گیری از توان علمی کارشناسان در مجموعه در کنار ایجاد ارتباط مستقیم و موثر با معتبرترین شرکت‌های سازنده موتور ژنراتورهای دیزلی، گازسوز و کوپلرهای با سابقه جهانی اقدام به همکاری‌های مشترک با آنها در سطح کشور و خاورمیانه کرده است.

این فعال فناور ادامه داد: طراحی پروژه‌های نیروگاهی، تامین بدون واسطه موتور ژنراتورهای دیزلی و گازسوز اصلی از سازندگان معتبر جهانی، نصب، راه‌اندازی و اتصال به شبکه تجهیزات نیروگاهی و غیره از جمله خدمات ما در حوزه نیروگاهی است.

شادمان در ادامه با اشاره فعالیت‌های این شرکت در حوزه محیط‌زیست، بیان کرد: امروزه مساله آلودگی‌های محیط‌زیست یکی از مهم‌ترین مشکلات زندگی و تمدن بشری محسوب می‌شود. این آلودگی‌ها بر کیفیت و چرخه طبیعی اثرگذار است و باعث بروز خسارات زیان‌باری به حیات انسان، گیاهان، حیوانات و حتی بقای بناها و آثار تاریخی می‌شود.

به گفته وی، آلودگی‌های محیط‌زیست شامل انواع آلاینده‌های مخرب زیست‌محیطی از جمله آلودگی‌های آب و فاضلاب، آلودگی هوا، آلودگی خاک، مواد زائد جامد و غیره می‌شود. تولید محصولاتی در حوزه تصفیه آب، آب‌شیرین‌کن و تصفیه فاضلاب از جمله خدمات ما برای جبران خسارت‌های زیست‌محیطی است.