رئیس سازمان غذا و دارو گفت: علی‌رغم مخالفت‌هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری وزیر بهداشت از طب ایرانی، ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه بررسی بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی برای درمان کرونا با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو و اساتید برجسته طب ایرانی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: علی‌رغم مخالفت‌هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری دکتر نمکی از طب ایرانی، ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند.

وی با اشاره برخی ادعاها پیرامون داروهای طب سنتی برای درمان کرونا افزود: در بعضی از موارد گروه‌هایی که این داروها را ارائه می‌کنند یا صرفاً آکادمیک و علمی هستند و در صنعت تجربه‌ای ندارند و یا کاملاً تجربی هستند و با فرهنگ کار دانشگاهی آشنا نیستند.

شانه ساز با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه طب ایرانی خاطرنشان کرد: با پشتیبانی دکتر نمکی حجم پروانه‌هایی که برای گیاهان دارویی و طب ایرانی صادر می‌شود افزایش یافته است و حتی داروسازهای بزرگ کشور به این سمت روی آورده‌اند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با طی کردن روند استانداردسازی‌های داروهای گیاهی و طب سنتی مشکلات کسب مجوز این داروها برطرف خواهد شد.