معاون وزیر ارتباطات از آغاز به کار سرویسی مبتنی بر دولت الکترونیک با همکاری وزارت بهداشت خبر داد که طبق آن مبتلایان کرونا امکان استفاده از اتوبوس بین شهری، قطار و هواپیما را نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امیر ناظمی در توئیتر نوشت: طبق یک بررسی با وزارت بهداشت مشخص شد که ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه را رعایت نمی کنند. از این رو با ابلاغ وزارت بهداشت بر پایه دولت الکترونیکی، به زودی مبتلایان کووید ۱۹ امکان استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیمایی و تاکسی های اینترنتی را در دوران بیماری و قرنطینه ندارند.

وی تاکید کرد: در این طرح کد ملی مسافران قطار، هواپیما و اتوبوس شهری با کد ملی بیماران تطابق داده می شود و بیماران امکان خرید بلیط یا دریافت کارت پرواز یا سوار شدن را ندارند.

به گفته ناظمی، کد ملی رانندگان تاکسی اینترنتی با کد ملی بیماران چک می شود.

در این زمینه بهنام ولی زاده سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات نیز در توئیتر نوشت: با دستور معاون وزیر ارتباطات از هفته گذشته پیاده سازی این کار را شروع کرده ایم.

وی گفت: وب سرویس سمت وزارت بهداشت و مرکز ملی تبادل اطلاعات آماده شده است که با اتصال شرکت های هواپیمایی، رجا، اپلیکیشن ها و سایت های فروش بلیت، موضوع تکمیل خواهد شد که این موضوع در حال انجام است.