کوین کاستنر و دایان لین با فیلم جدید «رهایش کن» در صدر فروش گیشه‌های آمریکا قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به نقل از ورایتی، فیلم «رهایش کن» ساخته فوکوس فیچرز در باکس آفیس هفته انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که تا حدود زیادی بی‌رمق بود، کمی تحرک ایجاد کرد و آخر هفته را با فروش تخمینی ۴.۱ میلیون دلار آغاز کرد.

در دوران پاندمی کووید -۱۹، این رقم فروش پایین برای اول کردن فیلم کافی بود.

فوکوس همچنین با اکران فیلم ژانر وحشت «بیا بازی کن» در هفته دوم نمایشش توانست رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. این فیلم که محصول مشترک این کمپانی با شرکت امبلین پارتنرز است توانست ۱.۷ میلیون دلار بفروشد و فروش کل خود را به ۵.۶ میلیون دلار برساند.

فوکوس فیچرز که بخشی از شرکت یونیورسال پیکچرز است، به خاطر قراردادی که شرکت مادر آن با سینماهای ای‌ام‌سی امضا کرده توانسته در دوران کرونا فعال بماند. قرارداد به آنها اجازه می‌دهد فیلم‌های‌شان را ظرف ۱۷ روز از اکران سینمایی، در پلتفرم‌های ویدیویی هم پخش کنند و به ازای آن ای‌ام‌سی بخشی از سودهای دیجیتال را به خود اختصاص می‌دهد.

در فیلم «رهایش کن» کوین کاستنر نقش یک کلانتر بازنشسته را بازی می‌کند و دایان لین همسر اوست. آنها مزرعه خود در مونتانا را رها می‌کنند تا نوه‌شان را از دست یک خانواده خطرناک که در داکوتا زندگی می‌کند، نجات دهند.

لزلی منویل که برای کارش در فیلم «نخ خیال» در سال ۲۰۱۷ نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، از دیگر بازیگران فیلم است. توماس بزوکا فیلمساز «سنگ خانوادگی» این پروژه را نوشته و کارگردانی کرده است.

در آخر هفته‌ای که گذشت، فیلم کمدی «جنگ با پدربزرگ» با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو ۱.۵ میلیون دلار فروخت و در رتبه سوم قرار گرفت. به این ترتیب فروش این فیلم پس از سه هفته اکران به ۱۳.۴ میلیون دلار رسیده است.

فیلم «دزد صادق» محصول اوپن رودز با نقش‌آفرینی لیام نیسون که چهارم شد ۱.۱ میلیون دلار فروخت. به این ترتیب فروش کل فیلم به ۱۱.۲ میلیون دلار رسید.

«تنت» کریستوفر نولان جمع پنج فیلم اول را تکمیل کرد و داخل آمریکا ۹۰۵ هزار دلار فروخت. به این ترتیب فروش این فیلم علمی‌تخیلی در آمریکا به ۵۵.۱ میلیون دلار رسید و در سطح جهان هم این فیلم ۳۵۰.۸ میلیون دلار فروخته است.