با تصویب قوانینی جدید در اتحادیه اروپا درصورت تخطی شرکت های فناوری، سرویس های آنها در این منطقه ممنوع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، به گفته تیری برتون کمیسیونر  اتحادیه اروپا سرویس شرکت های فناوری در صورت عدم رعایت قوانین این اتحادیه احتمالا ممنوع خواهد شد. این در حالی است که کمیسیون اتحادیه اروپا مشغول نهایی سازی قوانین شرکت های اینترنتی است.

برتون همراه مارگرت وستاگر کمیسیونر رقابت این اتحادیه قرار است پیش نویس قوانین جدید را در دوم دسامبر (۱۲ آذر) اعلام کنند. این قوانین «قانون سرویس های دیجیتال» و «قانون بازارهای دیجیتال» نام دارند و مجموعه ای از بایدها ونبایدها برای شرکت های آنلاین با قدرت بازاری وسیع تعیین می کند. به این ترتیب شرکت های مذکور مجبور خواهند بود اطلاعات را با رقبایشان و قانونگذاران به اشترک بگذارند. از سوی دیگر این قوانین اجازه نمی دهد آنها سرویس ها و محصولاتشان را به شیوه ای ناعادلانه ترویج کنند.

قوانین جدید در حالی ارائه می شود که منتقدان شرکت های فناوری آمریکایی پرسش هایی درباره موضع اتحادیه اروپا درقبال گوگل مطرح کرده و ادعا می کنند آنها عملکردهای غیررقابتی شرکت را محدود نکرده اند. 

به هرحال پیش نویس این قوانین به اتحادیه اروپا  اجازه می دهد در مواردی خاص، شرکت ها یا بخش هایی از سرویس ها را در این منطقه ممنوع کند.  این درحال است که هم اکنون قانونگذاران آنتی تراست( ضدانحصار) و دیجیتال اتحادیه  قدرت اعمال چنین ممنوعیتی را ندارند.