نبرد تجاری آمریکا بر علیه چین موجب شده تا شرکت‌های آمریکایی فعال در چین برای در امان ماندن از تبعات این درگیری‌ها دست به اقدامات مختلفی بزنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از انگجت، اپل قصد دارد برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اقتصادی یا تحریم این شرکت توسط دولت آمریکا به علت فعالیت حرفه‌ای در چین تولید بسیاری از محصولات خود را به ویتنام منتقل کند.

شرکت فاکس کان که تولیدکننده بسیاری از محصولات محبوب اپل است، قصد دارد خط مونتاژ محصولاتی همچون آی‌پد و مک بوک را به استان باک گیانگ ویتنام منتقل کند. انتظار می‌رود این فرایند تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ به پایان برسد.

پیش از این ادعا شده بود که شرکت سونی هم قصد دارد خط تولید تلویزیون‌های خود را از چین به ویتنام منتقل کند. قبلاً اخباری نیز در مورد ایجاد خط تولید جدید آیفون در هند و مکزیک منتشر شده بود که نشان می‌دهد دوران تولید انحصاری انبوه محصولات اپل در چین به سر آمده است.

اپل با انتقال خط تولید محصولات خود به دیگر کشورها از تبعات وضع تعرفه‌های تجاری سنگین چین و آمریکا بر علیه محصولات یکدیگر در امان می‌ماند و می‌تواند جلوی افزایش قیمت تولیدات خود بدین علت را بگیرد. با توجه به مواضع سرسختانه بایدن بر علیه چین بعید به نظر می‌رسد تغییری در وضعیت فعلی ایجاد شود.