یک تهیه‌کننده سینما گفت: در گذشته بسیاری از هنرمندان با ابعاد مختلف مقاومت بیگانه بودند اما برگزاری جشنواره جمیع‌جهات مقاومت را تبیین کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا رستگاران؛ تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با مثبت ارزیابی کردن سیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در شانزده دوره برگزاری، گفت: خوشبختانه این جشنواره در سال‌های برگزاری توانسته علاوه بر رشد کیفی، اثرگذاری خوبی نیز در سینمای مقاومت برجا بگذارد.

وی با اشاره به تعریف مقاومت، افزود: مقاومت تنها جنگیدن فیزیکی و جنگ سرد نیست، امروزه نباید و نمی‌توان مقاومت را تنها در ابعاد نظامی و جنگ‌های سرد و فیزیکی محدود کرد.

رستگاران با اشاره به نقش جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تبیین ابعاد مختلف مقاومت، ادامه داد: تلفیق دو مفهوم جشنواره فیلم و مقاومت درکنار یکدیگر و بر اساس آن برگزاری جشنواره فیلم مقاومت به خوبی نشان می‌دهد که امروزه حضور در حوزه نرم‌افزار و عرصه‌های جنگ نرم چه اهمیتی در اشاعه فرهنگ و تقویت جبهه مقاومت دارد.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به توجه هنر به موضوع مقاومت، اظهار داشت: در شرایط کنونی نیاز است که هنرمندان در عرصه‌های مختلف کتاب و موسیقی و مخصوصاً سینما، موضوع مقاومت را به عنوان یک اولویت قلمداد کنند چراکه هنر مقاومت، هنری چندجانبه است و باید در همه حوزه‌هایی که بشر امروز با آن درگیر است نمود، ظهور و بروز داشته باشد.

رستگاران بر به روز شدن موضوعات و ارتقاء کیفی آثار سینمایی و نمایشی در حوزه مقاومت تأکید کرد و گفت: امروزه آثار تولید شده چه در محتوا و چه در نوع و کیفیت ساخت با آثاری که در دوره‌های اولیه جشنواره فیلم مقاومت عرضه می‌شد قابل قیاس نیست و می‌توان رشد کیفی را به خوبی احساس کرد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از هنرمندان با ابعاد مختلف مقاومت بیگانه بودند و درک درستی از این مفهوم نداشتند اما امروزه مقاومت در جمیع‌جهات جای خود را به عنوان یک فرهنگ باز کرده است.