شرکت کوالکوم با به روزرسانی یک تراشه قدیمی سری ۶۰۰ خود بعد از دو سال، تراشه جدیدی به نام اسنپ دراگون ۶۷۸ را به جای آن عرضه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از انگجت، تراشه‌های سری ۷۰۰ اسنپ دراگون شرکت کوالکوم از دو سال قبل بر روی گوشی‌های میان رده تولیدی شرکت‌های مختلف نصب شده اند. اما کوالکوم از دو سال قبل تا به امروز برای به روز کردن تراشه‌های سری ۶۰۰ خود اقدام نکرده بود.

تراشه جدید اسنپ دراگون ۶۷۸ جایگزینی برای تراشه اسنپ دراگون ۶۷۵ محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده و از آن زمان تا به حال به روز نشده بود. در این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۲ و تراشه Kyro ۴۶۰ استفاده شده است. حداکثر سرعت پردازش تراشه Kyro ۴۶۰ به ۲.۲ گیگاهرتز می‌رسد که نسبت به رقم ۲ گیگاهرتزی تراشه اسنپ دراگون ۶۷۵ افزایش مختصری داشته است.

فناوری مورد استفاده در طراحی هر دو پردازنده با یکدیگر یکسان بوده و در هر دو تراشه از فناوری معماری ۱۱ نانومتری استفاده شده است. اسنپ دراگون ۶۷۸ قادر به تهیه ویدئوهایی با دقت ۴K و ذخیره سازی عکس‌هایی با دقت ۴۸ مگاپیکسل است.

پشتیبانی از عکاسی با دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی از جمله دیگر امکانات این تراشه است. همچنین می‌توان از اسنپ دراگون ۶۷۸ برای زوم با دقت ۵ برابر و عکاسی در محیط‌های کم نور به خوبی استفاده کرد. این تراشه همچنین دارای مودم X۱۲ LTE است که قبلاً در اسنپ دراگون ۶۷۵ موجود بوده است.