معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اهمیت رشد متوازن جامعة نخبگانی، سلامت، نشاط و شادابی حرکتی را از مهمترین عوامل در بهبود فعالیت‌های نخبگانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  نشست امضاء تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی نخبگان با فدراسیون ورزش‌های همگانی با حضور معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و رییس این فدراسیون برگزار شد.

در این نشست، حسن سالاریه؛ معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر لزوم رشد متوازن جامعة نخبگانی، بهبود سلامت جسمی و شادابی حرکتی را از ضروریات امروز مستعدان دانست و گفت: متأسفانه چه در دوران دانش‌آموزی و چه در دوران دانشجویی، به ورزش و نشاط جسمی کمتر اهمیت داده می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ ورزش و نشاط در بین مستعدان‌برتر، این مهم را یکی از عوامل بهبود فعالیت‌های علمی و نخبگانی افراد دانست و افزود:  جامعة نخبگانی علاوه بر حوزه‌های علمی و پژوهشی، باید سلامت جسمی و فیزیکی به عنوان یکی از عوامل شادابی و نشاط، را جدی بگیرد چراکه این مهم حتی در عملکرد علمی آنان نیز اثرگذاری مثبت دارد.

سالاریه تصریح کرد: موضوعات پژوهشی مشترکی بین بنیاد ملی نخبگان و فدراسیون ورزش‌های همگانی وجود دارد که می‌توان با تعامل نیازهای تخصصی جامعه در حوزه سلامت را پوشش داد.

در ادامه این نشست، افشین ملایی؛ رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اهمیت سلامت جسمی جامعة نخبگانی، گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت هر حاکمیت و سیستمی، نیروی‌انسانی نخبگانی است که تحت عنوان قدرت نرم از آن یاد می‌شود.

وی افزود: مهمترین رکن توسعه و تعالی هر کشور، قدرت فکری آن است به همین دلیل هر اقدامی برای بهبود کیفی و کمی فعالیت‌های این قشر از اهمیت بالایی برخوردار است.

ملایی خاطرنشان کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی سلامت ملی را به عنوان مهمترین هدف خود قرار داده است که در این بین تلاش برای بهبود سلامت جسمی و فیزیکی جامعة نخبگانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد ملی نخبگان و فدراسیون ورزش‌های همگانی به امضاء حسن سالاریه؛ معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و افشین ملایی؛ رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی رسید.