عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای کمیسیون صنایع و معدن، آمادگی دارند تا قوانین مورد نیاز شرکت‌های خلاق را به بهترین وجه ممکن به تصویب برسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ روح الله ایزدخواه نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره یازدهم مجلس شورای گفت: شرکت‌های خلاق از جمله خروجی‌های شاخص صنایع نرم و خلاق محسوب می‌شوند. صنایع نرم و خلاق نیز گستره‌ نسبتاً وسیعی از جمله استحصال مواد موثره گیاهان دارویی و صنایع دیداری و شنیداری را در بر می‌گیرد. بر این اساس این صنعت اشتغال‌زا نیازمند پشتیبانی قانونی جدی است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. این کمیسیون می بایست تا ضمن بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با شرکت‌های خلاق، نام این شرکت‌ها را نیز در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان در این قانون قرار دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر، نمایندگان سرگرم تصویب قوانین مرتبط با بودجه هستند و تصویب قوانین مختلف از جمله قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، احتمالاً به بعد ازبررسی و تصویب بودجه در دو ماه دیگر، موکول خواهد  شد. این بازه زمانی، فرصت مناسبی است تا قوانین مورد نیاز شرکت‌های خلاق در یک فضای کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

ایزدخواه همچنین بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید با ارائه مستندات و مشکلات و خلاءهای قانونی مرتبط با شرکت‌های خلاق به کمیسیون صنایع و معادن، در همکاری با این کمیسیون، زمینه تصویب قوانین حمایتی مورد نیاز شرکت‌های خلاق را فراهم کند.

وی ضمن تاکید بر تلاش مجلس برای توسعه اقتصاد مبتنی بر نوآوری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای کمیسیون صنایع و معدن، آمادگی دارند تا قوانین مورد نیاز شرکت‌های خلاق را به بهترین وجه ممکن به تصویب برسانند.