محمدعلی محسنی بندپی گفت: تحول تنها از دریچه خلاقیت و نوآوری، ممکن خواهد شد، بنابراین نقش شرکت‌های خلاق در این بین، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت بیان کرد: همه ما ایرانیان باید بپذیریم که شرایط کلی جهان، در همه شئون آن تغییر کرده است. این تغییر موارد بسیاری از جمله فناوری، بیماری‌ها، سیستم آموزشی و به ویژه مسائل مرتبط با حوزه‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما نیز نیازمند تغییر در بسیاری از حوزه‌ها هستیم و این تغییر تنها می‌تواند توسط خود ما محقق شود. باید توجه کرد که تنها تغییری، می‌تواند پایدار و مانا باشد که بر مبنای نگرش علمی و فناوری، ایجاد شده باشد.

محسنی بندپی ضمن توضیح برخی کاستی‌های جدی موجود در کشور افزود: بر این اساس، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که از هر طرح و لایحه‌ای که به یک ایجاد یک تغییر مثبت در کشور منتهی شود، استقبال کند. یکی از حوزه‌های مهم در کشور، صنایع نرم و خلاق و شرکت‌های خلاق هستند که حوزه‌های مهمی همچون، کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی و هنرهای تجسمی و نمایشی را در بر می‌گیرند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت شکوفایی اقتصادی در تمام این حوزه‌ها، گفت: شرکت‌ها و استارتاپ‌های خلاقی که در حوزه مهم و ارزش آفرین گردشگری و صنایع دستی نیز فعال هستند، نیازمند حمایت ویژه هستند. گردشگری می‌تواند به یک تحول اقتصادی اساسی در کشور ما منتهی شود و این تحول تنها از دریچه خلاقیت و نوآوری، ممکن خواهد شد، بنابراین نقش شرکت‌های خلاق در این بین، بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت، همچنین افزود: بر این اساس، فراکسیون گردشگری، آمادگی دارد تا برای فراهم کردن حمایت‌های قانونی لازم، برای رشد و توسعه شرکت‌های خلاق و به طور کلی، صنایع نرم و خلاق در کشور، هر نوع همکاری قانونی لازم را فراهم کند.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند با انعکاس نظرات، مستندات و کاستی‌های قانونی، به این فراکسیون و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه، نقشی کلیدی در تصویب قوانین مورد نیاز را ایفا کند. ما در رایزنی با کمیسیون‌های مختلف و مرتبط با حوزه صنایع نرم و خلاق مجلس شورای اسلامی، سعی خواهیم کرد تا مقدمات تصویب قوانین مفید و کاربردی را در این زمینه فراهم کنیم و شخص بنده در این حوزه آماده هر نوع همکاری مفید هستم، زیرا صنایع نرم و خلاق می‌تواند به ایجاد تحول جدی در اقتصادهای محلی منجر شود.