همکاری‌های علمی و پژوهشی با اساتید، محققان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در حوزه علوم شناختی حمایت می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری با هدف بهره‌گیری از توان محققان ایرانی خارج از کشور از این همکاری حمایت می‌کند تا زمینه‌ای برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و طراحی، ساخت و تامین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز این حوزه باشد.

در این راستا نیز ستاد چندی پیش با مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد. در این تفاهم‌نامه نیز ارتقای سطح علمی و حرفه ‌ای پایگاه های تخصصی، فراهم شدن شرایط انتقال مهارت‌ ها، روش‌ ها و قابلیت‌ های خدماتی نوین و کمک به تأسیس شرکت‌ های فناور در حوزه علوم شناختی با مشارکت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک‌ های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور به عنوان «پایگاه تخصصی همکار» مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین این ستاد در چهارچوب این برنامه حمایتی، از فرهیختگان ایرانی خارج از کشور درحیطه علوم و فناوری­ های شناختی دعوت کرده است تا فهرست کامل حمایت ­ها را از طریق آدرس https://connect.isti.ir دریافت و موارد علاقه مندی یا تکمیل شده خود را برای تسهیل فرآیند ارسال کنند.