عسگری با اعلام خبر برگزاری طرح تیکاف، گفت: کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر کردن مسیر تجاری‌سازی ایده، مهمترین هدف این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، احمد عسگری؛ مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس با اعلام خبر برگزاری طرح «تیکاف»، گفت: این طرح با همکاری شبکه نوآوری و فناوری ایران و حمایت معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

وی افزود: شتاب‌دهنده «هم آوا»، شتاب‌دهنده «یاس» و شرکت «تکچی» به عنوان مجری در این طرح حضور دارند.

عسگری با بیان اینکه هدف طرح تیکاف، کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر کردن مسیر تجاری‌سازی ایده است، ادامه داد: ارائه خدمات حمایتی از قبیل مشاوره‌، راهبری و آموزش در مسیر تجاری‌سازی ایده، از مهمترین خدمات به مخاطبانان طرح است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس یادآور شد: معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از شرکت‌کنندگان در این طرح، تسهیلاتی مانند «پوشش بخش عمده‌ای از هزینه خدمات تیکاف و آزمون ECA (مرحله یابش)»، «اعطای گرنت به طرح‌های موفق خروجی تیکاف»، «معرفی و جذب در شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌های فناوری سراسر کشور»، «استفاده از حمایت‌های پارک فناوری پردیس در توسعه بازار محصول» و همچنین «استفاده از خدمات شبکه فناوری و نوآوری ایران(تینت)» را ارائه می‌دهد.

عسگری خاطرنشان کرد: «ایجاد نسخه تجاری‌سازی طرح/ایده متناسب هر فرد»، «شناخت فضای بازار و رقبای مرتبط با طرح یا ایده»، «اصلاح دیدگاه هر فرد صاحب ایده نسبت به کارآفرینی و نگاه دقیق تر به این موضوع»، «آشنایی با ابزارهای حمایتی جهت پیشبرد طرح»، «آماده‌سازی و اتصال به نهادهای حمایتی فناوری و نوآوری»، «ایجاد شناخت نسبت به موانع پیش رو برای تجاری کردن ایده» بخشی از خروجی موردانتظار برای مخاطبان این طرح است.

علاقه‌مندان به شرکت در طرح تیکاف می‌توانند تا 15 دی‌ماه برای اطلاع از جزئیات بیشتر و یا ثبت‌نام در این طرح به تارنمای irantakeoff.ir مراجعه‌ کنند.

لازم به ذکر است، با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلیه بخش‌های تیکاف از جمله جلسات، مشاوره‌ها،‌ ارزیابی‌ها، آموزش‌ها،‌ تمرین‌ها و کارگاه‌ها از طریق بستر یکپارچه تیکاف به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و نیازی به حضور در محل خاصی وجود ندارد.