تازه‌ترین اثر موسیقایی حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز پیشگام موسیقی ایرانی با همراهی مجموعه «رامبرانت تریو» پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ آلبوم «هم سان و هم سکوت» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی جدیدی است که با هنرمندی حسین علیزاده و مجموعه رامبرانت تریو منتشر شد. این اثر پیش از این نیز در پلتفرم‌های معتبر موسیقی جهان پیش روی شنوندگان قرار گرفته بود.

حسین علیزاده نوازنده شورانگیز، رامبرانت فرایش نوازنده فورته پیانو، هارمونیوم، تونی اورواتر نوازنده ویولن و وینسنت پلانیه نوازنده سازهای کوبه ای گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه «درآمد»، «سماع»، «کرشمه»، «مقدمه نیشابورک»، «سرمست»، «رامبراندی نژاد»، «نهفت»، «ترکمن» اسامی آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

گروه سه‌نفرۀ هلندی رامبرانت تریو سال‌ها با هنرمندان مختلف، از جمله موزیسین‌های مطرح کشورمان حسین علیزاده، کیهان کلهر و حسام اینانلو همکاری‌های متعدد داشته و در بسیاری از فستیوال‌های بزرگ جز از جمله «بیم هویی»، «نورث سی جز»، «الب جز» و فستیوال جز مادرید حضور داشته است. این مجموعه که دستمایه اصلی موسیقی شان موسیقی جز، موسیقی کلاسیک و موسیقی خاورمیانه است در پاییز سال ۱۳۹۶ بود که همراه با حسین علیزاده در شهرهای مختلف هلند به اجرای برنامه پرداخته بود.

اعضای گروه رامبرانت در طول ۱۲ سال گذشته در کنار هم ساز زده‌اند و توانسته‌اند به یکی از اصلی‌ترین گروه‌های جز در هلند تبدیل شوند. موسیقی آنها غنایی شاد و در عین حال حس قوی ماجراجویی دارد. دستمایه اصلی موسیقی آنها بر اساس قطعات اوریجینال در این سبک‌ها، بداهه نوازی می‌کنند که همین شاخصه «رامبرانت تریو» را به عنوان یکی از خلاق‌ترین گروه‌های جز شناخته می‌شوند.

آلبوم «هنوز پاییز است» نیز یکی دیگر از همکاری مجموعه «رامبرانت تریو» با هنرمندان ایرانی بود که در این پروژه کیهان کلهر دیگر نوازنده شاخص موسیقی ایرانی گروه راهمراهی می‌کرد.

این اثر موسیقایی حاصل همکاری و خلق موسیقایی این تریو با کیهان کلهر بود که از دو قسمت اصلی تشکیل شده که بخش اول کمانچه و در بخش دوم کلهر از ساز ابداعی شاه‌کمان استفاده می‌کند. این در حالی است که فضای ملودی‌ها بیشتر در مایه شوشتری و اصفهان گردش دارد.