با توجه به تلاش‌های اخیر مالزی برای کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا امیدها مبنی بر آغاز تحصیل پررنگ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ تأثیر منفی شیوع کرونا بر دانشگا‌ه‌ها و کالج‌های بخش خصوصی سهامداران امیدوارند که پردازش ویزا در اوایل سال 2021 از سر گرفته شود و دانشجویان جدید بین المللی اجازه ورود به کشور را بدهند.

از آغاز ماه اکتبر مرزهای مالزی تا 31 دسامبر به روی دانشجویان بسته شده بود. اما دانشجویان ثبت نام شده، اگر از یکی از 23 کشور از جمله ایالات متحده، هند، روسیه، کشورهای آمریکایی و اروپای غربی، ترکیه، بنگلادش و اندونزی و کشورهای همسایه نیایند، می توانستند به کشور وارد شوند.

کریس بالدوین، مدیر عامل و مدیر تحقیقات در دانشگاه پزشکی نیوکاسل مالزی ، گفت: «ما در حال حاضر در موقعیتی هستیم که هر دانشجویی که قبلاً ثبت نام کرده است می تواند به کشور برگردد مگر اینکه در یکی از این 23 کشور باشد. ما بیشتر دانشجویان بین المللی خود را به کشور بازگرداندیم. با این وجود، کمبود مراکز رسیدگی به درخواست‌های ویزا که درخواست های ویزای دانشجویی را قبول می کنند ، مانع بازگشت دانشجویان جدید می‌شود.

بالدوین گفت: زمانی که این مراکز پردازش ویزاهای دانشجویی را آغاز کنند و دانشجویان اجازه ورود پیدا کنند  اول ژانویه است، مگر این‌که از 23 کشور یادشده باشند. البته پردازش ویزای آن‌ها چهار هفته طول می کشد. سپس آنها باید اینجا پرواز کنند و در قرنطینه بمانند. بنابراین احتمالاً تا اواسط فوریه پیش از رسیدن آنها به اینجا نخواهد بود. "

دانشجویانی که می توانند وارد مالزی شوند لازم است به مدت ده روز در قرنطینه بمانند و می‌توانند این درخواست را به صورت آنلاین رزرو کنند.

وضعیت مبهم دانشجویان بین‌المللی دانشجویان بین‌المللی مالزی

همانند بسیاری از کشورها، دانشجویان بین المللی که قرار است در مالزی باشند به دلیل کم‌توجهی از سوی مقامات ابراز ناامیدی و نگرانی می‌کنند. دانشجویان اعلام کرده‌اند پس از ماه‌ها ثبت نام و برنامه ریزی، هنوز وضعیت روشنی ندارند و هیچ جدول زمانی مشخصی برای کار دانشجویان بین المللی وجود ندارد. پس از یک سال تغییر اقدامات انجام شده برای آنها دشوار است.

جلوگیری از شیوع کووید 19 توجیهی برای منع دانشجویان بین المللی در میان بسیاری از دولت ها از جمله چین ، استرالیا و نیوزیلند بوده است. با این حال ، نمونه هایی از کشورها وجود دارد که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهند و با موفقیت معضل شیوع کرونا را حل می کنند. تایوان فقط مرزها را برای پذیرش دانشجو از 19 کشور با خطر کم کووید 19 باز کرد. یک لیست نامی به وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌شود و آن‌ها اطمینان می دادند که این افراد می توانند ویزا بگیرند.

منبع: سایت خبری پای نیوز