تولید قطعات تزیینی انواع خودرو با تلاشی دانش‌بنیان محقق شد. قطعاتی که به بازار داخلی این صنعت رونق داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ شرکت مهندسی آسیا بسپارگستر از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی است که به تولید انواع قطعات تزیینی خودروها ورود کرده است. این محصولات مشتریانی چون شرکت ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن دارد. محصولاتی که با اتکا به توان داخلی به تولید رسیده است.

به گفته مهدی روحیه مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، ««آبگیر شیشه»، «نگه‌دارنده و گردگیر شیشه»، «نواردور در»، «زه سقف»، «دورشیشه» و «نوار مخملی» از جمله محصولات تولیدی این مجموعه است. شرکت ما از معدود مجموعه‌های تولیدکننده قطعات کامپوزیتی کاربردی در خودروها محسوب می‌شود.

وی افزود: آبگیر شیشه تولیدی شرکت ما از جمله قطعات پلیمری بدنه است که مانع ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران، گرد و غبار داخل درز بین شیشه و در خودرو می‌شود. همچنین درز بین در و شیشه‌ها را هم پوشش می‌دهد. این محصول باعث گردزدائی شیشه هنگام بالا و پائین رفتن می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد:  نگهدارنده و گردگیر شیشه هم محصول دیگر مجموعه ما است. این قطعه پلیمری بدنه هم مانع ورود گرد و غبار به داخل درز بین شیشه و در خودرو می‌شود. این محصول صدای پنجره ماشین هنگام عبور از دست‌انداز را کاهش می‌دهد.  

روحیه همچنین بیان کرد: نوار دور در هم قطعه‌ای پلیمری- تزئینی و عایق و پوشاننده فضای حائل میان بدنه و شیشه خودرو است که باعث جلوگیری از نفوذ مایعات و غبار به داخل اتاق ماشین می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: زه سقف هم از جمله قطعات پلیمری بدنه است که از ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران و گرد و غبار به داخل درز بین شیشه خودرو جلوگیری می کند. همچنین درز بین ستون و شیشه‌ها را هم پوشش می‌دهد.

وی افزود: از دیگر قطعات پلیمری بدنه خودرو دور شیشه است که مانع ورود مایعات و سایر سیالات از قبیل باران و گرد و غبار به داخل درز بین شیشه خودرو می‌شود. نوار دور در هم از نظر عملکردی عایق و پوشاننده فضای حائل میان بدنه و شیشه خودرو است که از نفوذ مایعات و غبار به داخل اتاق خودرو جلوگیری می‌کند.

روحیه همچنین گفت: از دیگر قطعات پلیمری کاربردی در خودرو نوار مخملی است که داخل در خودرو نصب می‌شود. این قطعه به هدایت شیشه و جلوگیری از اصطکاک بین شیشه و در زمان بالا و پایین رفتن آن کمک می‌کند.