شبکه‌ای از خدمات آزمایشگاهی در کشور با فعالیت 806 مجموعه ایجاد شده است تا سطح خدمات ارائه شده در این حوزه را ارتقا دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پلتفرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است. بر همین مبنا هم در طی این چند سال توانسته تعداد قابل توجهی از مجموعه های آزمایشگاهی را در یک شبکه تخصصی کنار هم قرار دهد.

در همین راستا تاکنون 806 مجموعه آزمایشگاهی به عضویت این شبکه درآمده‌اند مجموعه‌های فناورانی که با اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجهیزاتشان، توسعه صنعت آزمایشگاهی کشور را دنبال می‌کنند. نیمی از این مجموعه‌ها را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد.

این آزمایشگاه ها 17 هزار و 836 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی را به اشتراک گذاشته‌اند تا علاقه مندان، پژوهشگران، دانشجویان و دیگر مجموعه‌ها از این امکانات بهره مند شوند.

در این شبکه خدمات متنوعی مانند حوزه فنی و مهندسی، مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و پزشکی، داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، ارایه می‌شود.