طبق گزارشی جدید هواوی به شرکت های چینی اجازه می دهد در صورت تحریم های آمریکا از سیستم عامل این شرکت یعنی هارمونی در دستگاه هایشان استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از اسپوتنیک، «ریچارد یو» مدیر ارشد بخش مشتریان هواوی اخیراً اعلام کرده در صورتیکه دسترسی تولید کنندگان چینی موبایل به سرویس‌های موبایل گوگل ممنوع شود، آنها می‌توانند از سیستم عامل هارمونی استفاده کنند.

طبق گزارشی جدید به گفته یو، این شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از سیستم عامل هواوی (هارمونی او اس) اتکا به فناوری آمریکایی را حذف کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت چینی چند هفته قبل تصمیم خود را برای ارائه سیستم هارمونی او اس جهت تمام محصولاتش اعلام کرد و بیش از ۱۰۰ هزار توسعه دهنده نرم افزار نیز برای ساخت این اکوسیستم همکاری می‌کنند.

شرکت‌هایی مانند Midea، روبام و جویونگ از سیستم عامل هارمونی در طیف وسیعی از دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند. همچنین هواوی تصمیم دارد این سیستم عامل را روی ۱۰۰ میلیون دستگاه متعلق به برندهای بزرگ نیز نصب کند.

سال گذشته یو در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی اعلام کرد این شرکت چینی صدها میلیون دلار برای ساخت اکوسیستم هارمونی سرمایه گذاری کرده است.

دولت ترامپ از سال ۲۰۱۹ تاکنون شرکت‌های فناوری چینی متعددی از جمله هواوی، زد تی ای و SMIC را به فهرست سیاه بازرگانی خود افزوده است.