غلامحسین رضوانی گفت: نمایندگان و مجلس شورای اسلامی حامی و پشتیبان شکوفایی شرکت‌های خلاق و جوانان نوآور و خلاقی هستند که تلاش دارند در راستای شکوفایی اقتصادی گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ غلامحسین رضوانی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه، تهران، شمیرانات، ری اسلامشهر و پردیس، گفت: شرکت‌های خلاق و موضوعات مرتبط با صنایع نرم و خلاق برای رسیدن به شکوفایی و بالندگی نیازمند حمایت‌های هدفمند هستند. در صورتی که در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت‌های کارشناسی مناسبی در این زمینه صورت گرفته باشد، این معاونت می‌تواند طرح حمایت از این شرکت‌ها را از طریق یک لایحه به مجلس شورای اسلامی عرضه کند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به بررسی طرح حمایت از جهش تولید محصولات دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی فرصت مناسبی به وجود آمده است تا بحث شرکت‌های خلاق نیز در همین چهارچوب مطرح شود.

رضوانی ضمن تاکید بر تعاملات دو سویه  میان  مجلس شورای اسلامی و نهادهای مختلف برای تصویب قوانین همه‌جانبه‌تر افزود: برگزاری نشست‌های دوجانبه میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی کمک خواهد کرد تا تمام موارد مورد نظر فعالان خلاق کشور با همه جزئیات، در قوانین مصوب قرار گیرد و این موضوع موجب تصویب قوانین پخته‌تری خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: شرکت‌های خلاق در حوزه‌های مختلفی مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی و هنرهای تجسمی و نمایشی، فعال هستند. همه این حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در کشور هستند. در صورت تاسیس شرکت‌های خلاثق و نوپا در این رشته‌ها توسط جوانان نخبه ایران اسلامی، می‌توان امید داشت که تحولات اقتصادی بسیار مثبتی انجام گیرد.

رضوانی ضمن اشاره به لزوم تخصیص حمایت‌های توانمندساز گفت: باید با تصویب قوانین هوشمند، از ایجاد انحصار در عرصه‌های مختلف اقتصادی جلوگیری کرد. ورود شرکت‌های خلاق به بازارهای جدید و مصوب کردن قوانین ضد انحصار، می‌تواند برخی بن‌بست‌های اقتصادی را از بین ببرد. با توجه به اینکه قانون حمایت از جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان هنوز به تصویب نرسیده است، فرصت بسیار خوبی است که در همکاری‌های دوجانبه میان مجلس و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری. موضوع شرکت‌های خلاق نیز در این قانون گنجانده شود.

به گفته وی، تمام این مسائل در چهارچوب گفتگوهای هدفمند و کارشناسی قابل انجام است و می‌توان از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز برای تصویب قوانین موثرتر در این عرصه کمک گرفت. بی شک نمایندگان و مجلس شورای اسلامی حامی و پشتیبان شکوفایی شرکت‌های خلاق و جوانان نوآور و خلاقی هستند که تلاش دارند در راستای شکوفایی اقتصادی گام بردارند.