اکبری تالارپشتی گفت: مجلس بی‌شک تلاش خواهد کرد تا بسترهای قانونی لازم را برای  حمایت از شرکت‌های خلاق فراهم کند. می‌توان نام شرکت‌های خلاق را در قانون حمایت از «جهش تولید» دانش‌بنیان نیز گنجاند و این شرکت‌ها را نیز این مشوق‌های حمایتی بهره‌مند ساخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ عزت‌الله اکبری تالارپشتی منتخب دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: در هر حوزه‌ای اگر طالب انجام بهینه امور هستیم، باید زمینه ورود بخش خصوصی را فراهم کنیم. بخش خصوصی نیز به معنی مردم، ایرانیان داخل و خارج کشور و جوانان نخبه و با استعداد ایران اسلامی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین بسترهای مورد نیاز برای رشد بخش خصوصی در حوزه تولید و صنعت گفت: در حال حاضر در دنیا جنگ مشوق‌ها است. یعنی هر کشوری سعی می‌کند مشوق‌های بیشتری به بخش خصوصی تولیدکنندگان و صنعتگران ارائه دهد و با کاهش مقررات دست و پا گیر و افزایش زمینه تسهیل کسب و کار، شرایط را برای تولید بیشتر فراهم کند.

اکبری تالارپشتی در ادامه گفت: در کشور ما نیز اگر می‌خواهیم که رشد و جهش اقتصادی داشته باشیم، باید میزان مشوق‌های شرکت‌های فناور را افزایش دهیم. یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد نیز حوزه صنایع نرم و خلاق است.

به گفته وی، شرکت‌های خلاق در حوزه‌های مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی، هنرهای تجسمی و نمایشی، فعالیت می‌کنند. همه این حوزه‌ها از این ظرفیت برخوردار است که باعث رشد و شکوفایی در بسیاری از شهرها و مناطق کشور شود.

وی که خود یکی از امضاء کنندگان طرح حمایت از «جهش تولید» دانش‌بنیان است در ادامه افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند با توجه به اشرافی که به حوزه شرکت‌های خلاق دارد، مستندات این حوزه را به نمایندگان عرضه کند و مجلس نیز بی‌شک تلاش خواهد کرد تا بسترهای قانونی لازم را برای  حمایت از شرکت‌های خلاق فراهم کند. می‌توان نام شرکت‌های خلاق را در قانون حمایت از «جهش تولید» دانش‌بنیان نیز گنجاند و این شرکت‌ها را نیز این مشوق‌های حمایتی بهره‌مند ساخت.

وی همچنین بیان کرد: نباید امور را برای شرکت‌های خلاق و به طور کلی همه فعالان نوآور در کشور سخت کرد، باید با اتخاذ تصمیم‌های درست و به موقع، حداکثر حمایت‌های ممکن را به زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق و نوآورانه کشور تخصیص داد، تا جوانان خلاق و فناور ما با دلگرمی بیشتری به تولید محصولات مبتکرانه ادامه دهند.