شرکت اچ پی از ۲ لپ تاپ رونمایی کرده که وزن آنها حدود یک کیلوگرم است که مجهز به فناوری ۴G و ۵G و همچنین قابلیت ردیابی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از گیزموچاینا، در سال ۲۰۲۰ میلادی شرکت اچ پی از لپ تاپ الیت دراگون فلای عرضه کرد که وزن آن ۲.۲ پوند (کمتر از یک کیلوگرم) بود. اکنون این شرکت ۲ لپ تاپ دراگون را برای مقاصد کاری رونمایی کرده است.

به طور دقیق‌تر این شرکت از «دراگون فلای مکس» و «دراگون فلای جی ۲» رونمایی عرضه کرده است. این دستگاه‌ها مجهز به پردازشگر نسل یازدهم اینتل و ۳۲ گیگابایت RAM هستند که نسبت به نسخه قبلی ارتقا یافته‌اند.

دیگر ویژگی‌های ارتقا یافته دستگاه شامل کیبوردهای جدیدی است که زیر کلیدهای چراغ دارد و در مقابل ریختن مایعات مقاوم هستند. علاوه بر آن این دستگاه‌ها مجهز به قابلیتی به نام Context Aware هستند که به لپ تاپ کمک می‌کند تشخیص دهد در کیف کاربر قرار دارد. همچنین لپ تاپ‌های جدید می‌توانند تشخیص دهند روی سطح ثابت قرار دارند یا روی زانوان کاربر هستند.

دلیل افزودن این ویژگی جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه و کاهش دمای آن است. هنگامیکه لپ تاپ‌های جدید دراگون فلای روی سطوح ثابت قرار می‌گیرند، دوباره دمای آنها بالا می‌رود. همچنین در دستگاه‌های جدید باتری‌ها نیز ارتقا یافته‌اند. هر دو لپ تاپ دراگون فلای مکس و جی ۲ از فناوری اینترنت ۴Gو ۵G پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگر هر دو دستگاه نیز ۱۳.۳ اینچی است. نسخه دراگون فلای جی ۲ با نمایشگر FHD کم مصرف عرضه می‌شود که البته قابلیت ارتقا به پنلUHD را نیز دارد. این دستگاه کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد. اما نسخه فلای دراگون مکس کمی سنگین‌تر و حدود ۱.۱ کیلوگرم است.

در کنار این موارد لپ تاپ‌های جدید مجهز به ردیاب‌هایی هستند که در ماژولWLAN قرار گرفته‌اند. هر چند هر دو دستگاه تقریباً مشابه هستند، اما نسخه مکس برخی تمایزها دارد مثلاً مجهز به وب کم ۵مگاپیکسلی و حسگر IR برای فعال سازی ورود به دستگاه با قابلیت Widows Hello است.

از سوی دیگر نسخه جی ۲ یک دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی دارد.