معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در سفر به استان خوزستان از دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه این بازدید با بیان این‌که حرکت دانشگاه‌ها به سوی حل مشکلات جامعه با خلاقیت و نوآوری شتاب گرفته است گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی بهبهان و سایر دانشگاه‌های شهرستان در حوزه کارآفرینی فناورانه و اقتصاد دانش‌بنیان، گام‌های مثبت و رو به جلویی برداشته‌اند.

ستاری هدف از حمایت دانشگاه‌ها برای حرکت در مسیر نوآوری، صنایع خلاق و کارآفرینی را سوق دادن دانشگاه‌ها به سوی تحول آفرینی در جامعه دانست و افزود: مهم‌ترین رسالت و فلسفه وجودی دانشگاه، حل مشکلات جامعه و سوق دادن آن به سوی تعالی است. دانشگاه با تربیت نیروی انسانی نخبه، خلاق و کارآفرین، باید نقشی اثریخش در تحول و حل مشکلات محیط پیرامونی‌اش ایفا کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به حمایت از رونق زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در استان خوزستان با حمایت از شکل‌گیری حلقه‌های این زنجیره به ویژه در دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان گفت: خوزستان برای حرکت به سوی دانش‌بنیان شدن آماده است و با توجه به ظرفیت خارق‌العاده نیروی انسانی که در استان وجود دارد، امیدوارم با توافقاتی که با مدیران دانشگاهی بهبان داشتیم، حرکت دانشگاه‌ها به سوی کارآفرینی، حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و صنایع خلاق  دانشگاهی، با توسعه فضای کارآفرینی نوآورانه سرعت بگیرد.

در این سفر استانی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از دستاوردهای فناورانه دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با فعالان فناور دانشگاهی، نکاتی را درباره توسعه کار فناورانه یادآور شد.

افتتاح مراکز نوآوری استان خوزستان

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری پس از بازدید از توانمندی‌های فناورانه و گفت‌وگو با فعالان فناور و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی خاتم بهبهان، به اهواز می‌رود تا مرکز نوآوری و خلاق و مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز را افتتاح کند.

با افتتاح این مراکز نوآوری فعالیت های نوآورانه دانشگاه رونق می گیرد. بیش از 3 هزار متر مربع فضای کاری مشترک به مرکز نوآوری و خلاق اختصاص دارد. این مرکز قرار است به تیم های دانشجویی خدمات دهد تا ابده ها خود را با کمک منتورها پرورش دهند.