ابوترابی گفت: یکی از راه‌های ایجاد اقتصاد درون‌زا و جهش در تولید توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان، نوآور و خلاق است. این زیرساخت‌ها با اختصاص حمایت‌های هدفمند توسعه خواهد یافت. بنابراین نمایندگان از هرگونه لایحه و پیشنهاد موثری در این زمینه حمایت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً طرحی با عنوان «جهش تولید» در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور مطرح شده است. با توجه به اهمیت حمایت از شرکت‌های خلاق می‌توان حمایت از این شرکت‌ها را نیز در این طرح گنجاند تا  این طرح حمایتی به شکل پخته‌تری به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برسد.

ابوترابی ضمن تشریح اهمیت حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور و جوانان خلاق گفت: حمایت‌های مصوب شده برای شرکت‌های خلاق باید گسترده، هدفمند و هوشمندانه طرح‌ریزی شود و موارد مختلفی مانند معافیت‌های مالیاتی، حمایت‌های بیمه‌ای، اعطای بلند مدت زمین، تسهیلات ارزان قیمت و سایر حمایت‌های دولتی را در بر بگیرد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: مسائلی مانند مالکیت معنوی در رشد و اعتلای شرکت‌های خلاق و فرهنگی، تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل باید قوانین حمایتی در این حوزه نیز در مجلس شورای اسلامی طرح شود و پس از انجام کارشناسی‌های لازم به صورت قانون مصوب شود.

وی همچنین بیان کرد: یکی از راه‌های ایجاد اقتصاد درون‌زا و جهش در تولید توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان، نوآور و خلاق است. این زیرساخت‌ها با اختصاص حمایت‌های هدفمند توسعه خواهد یافت. بنابراین نمایندگان از هرگونه لایحه و پیشنهاد موثری در این زمینه حمایت خواهند کرد.