به تازگی یک اپلیکیشن اندرویدی برای کنترل میزان مصرف باتری گوشی عرضه شده که امکانات متنوعی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از زد دی نت، امکانات خود سیستم عامل اندروید برای بررسی میزان مصرف باتری گوشی محدود به بخش تنظیمات و سپس گزینه باتری است. در این شرایط، اپلیکیشن AccuBattery امکانات قابل توجهی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

با استفاده از این برنامه می‌توان وضعیت سلامت باتری را کنترل کرد و به داده‌هایی همچون ظرفیت واقعی باتری، میزان شارژ، دما و ولتاژ آن دست یافت.

همچنین می‌توان زنگ هشداری را برای باتری تنظیم کرد تا در صورت کاهش میزان شارژ و رسیدن آن به یک سطح خاص به کاربر در مورد آغاز شارژ مجدد هشدار داده شود.

این اپلیکیشن میزان مصرف شارژ باتری توسط اپلیکیشن‌های مختلف را نیز نمایش می‌دهد. همچنین تعداد موارد خارج شدن گوشی از حالت خواب و تأثیر آن بر میزان مصرف باتری نیز به این شیوه نمایش داده می‌شود. نمایش مدت زمان باقی مانده برای شارژ کامل باتری و سرعت خالی شدن باتری شارژ شده از جمله دیگر امکانات این اپلیکیشن است.

نسخه پولی این برنامه که ۴ دلار قیمت دارد، دارای امکاناتی مانند دسترسی به تاریخچه استفاده از باتری، حالت تاریک و غیره است. در نسخه رایگان این برنامه تبلیغات متعددی نمایش داده می‌شود.