بخش قابل توجهی از اعضای شبکه آزمایشگاهی را دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تشکیل می‌دهند که باعث رونق ارائه خدمات دانشگاه‌ها به صنعت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این مطلب، گفت: ما از بدو تاسیس با ایجاد شبکه‌ای از فعالیت‌ها و مراکز مرتبط، سعی بر این داشتیم که بتوانیم ارائه خدمات آزمایشگاهی در کشور را توسعه دهیم و همه بخش‌های مرتبط با این خدمات را زیر یک سقف جمع کنیم.

وی افزود: حاصل این تلاش، عضویت بیش از 800 مجموعه ذیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است. بخش قابل توجهی از این مراکز را دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تشکیل می‌دهند. این موضوع رونق ارایه خدمات را در پی داشته است.

اسدی‌فرد با اشاره به این‌که یکپارچه‌سازی اطلاعات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها یکی از اقدامات در این حوزه است، تاکید کرد: در تلاشیم که دسترسی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات تجهیزات و آزمون‌های آزمایشگاهی دانشگاه‌های سراسر کشور را در شبکه توسعه دهیم.

وی همچنین بیان کرد: از دیگر ضرورت‌هایی که باید به آن توجه کنیم، حمایت شبکه آزمایشگاهی از پژوهشگران، اعضای هیات علمی، نخبگان و دانشجویان سراسر کشور در قالب یارانه دریافت خدمات آزمایشگاهی در باشگاه مشتریان است. این موضوع موجب رونق ارائه خدمات به پژوهشگران دانشگاه‌ها شده است.

 

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف ایجاد شبکه‌ای از تجهیزات، دستگاه‌ها و خدمات در این حوزه شکل گرفته است. این شبکه در تلاش است تا از طریق باشگاه مشتریان خود، تخفیف‌ها و اعتبارات مختلفی به اعضا ارائه کند تا با این کار روند ارائه خدمات در این حوزه توسعه یابد.