تفاهم‌نامة همکاری برای پشتیبانی از پژوهشگران دورة پسادکتری (ویژة متقاضیان طرح شهید دکتر چمران) میان بنیاد ملی نخبگان و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در راستای اجرای اقدام‌های ملی نقشۀ جامع علمی کشور و سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به‌منظور هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک در پشتیبانی از اجتماع نخبگانی، تفاهم‌نامة همکاری برای پشتیبانی از پژوهشگران دورة پسادکتری (ویژة متقاضیان طرح شهید دکتر چمران) میان بنیاد ملی نخبگان و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی منعقد شد.

بهره‌گیری از توان‌مندی‌های دانش‌آموختگان‌برتر دورۀ دکتری تخصصی، پیش از اشتغال دائم، پشتیبانی از توسعۀ پژوهش‌های علمی اولویت‌دار و تقاضامحور، با همکاری دانش‌آموختگان برتر دورۀ دکتری تخصصی، هم‌افزایی ظرفیت‌های بنیاد ملی و ستاد برای توسعة پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر دورۀ تحصیلی دکتری تخصصی، بسترسازی برای گسترش چرخۀ علم و فناوری و زیرساخت‌های انسانی پژوهش در مراکز علمی کشور، از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

همچنین ارائه اولویت‌های پژوهشی منطبق بر سیاست‌های معاونت علمی‌وفناوری در حوزه توسعه فناوری‌های آب و انرژی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.
تفاهم‌نامه مذکور ویژه برگزیدگان طرح شهید دکتر چمران شناسایی و براساس رشته‌های مورد نیاز شامل مهندسی انرژی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی نفت، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، MBA  و مدیریت فناوری و نوآوری است.

این تفاهم‌نامه به امضای حسن سالاریه؛ معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و مهدی شریف‌زاده؛ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی رسید.