با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، شرکت‌های خلاق با قوانین مالی و بانکی آشنا می‌شوند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  استارتاپ‌ها و  شرکت‌های خلاق، معمولاً  توسط جوانان فارغ‌التحصیل و فعالان فرهنگی و خلاق تاسیس می‌شود. این موسسین اغلب تجارب کمی در بازار و کار عملی در حوزه مالی و بانکی دارند.

برای موفقیت بیشتر شرکت‌های خلاق، لازم است که فعالان صنایع نرم و خلاق، با کلیه تغییر و تحولات در حوزه مالی و بانکی آشنا شوند و بر زوایای مختلف این حوزه، اشراف کامل داشته باشند.

از این رو با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، یک سلسله کارگاه و آموزش‌های برخط و حضوری برای این فعالان برنامه‌ریزی شده است، تا شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها، توانمندتر شوند.

وبینار آموزشی آشنایی با اصلاحات جدید قانون صدور چک، یکی از این برنامه‌ها است. در این کارگاه آموزشی، حاضرین نه تنها با قوانین و مقررات صدور چک و سایر اسناد مالی تعهدآور، آشنا می‌شوند، بلکه در دیگر حوزهای مرتبط با بخش مالی و بانکی نیز، مسائل و چالش‌های خود را با کارشناس مدعو در میان می‌گذارند و از وی مشاوره می‌گیرند.

فرآیند جدید صدور دسته چک و صلاحیت‌های مورد نیاز جهت اخذ دسه چک، ساز و کار جدید صدور و ظهرنویسی چک‌های عادی و تضمینی، تکالیف جدید بانک‌ها و موسسات اعتباری پس از برگشت خوردن چک، ضمانت اجراهای کیفری و جرم انگاری‌های جدید، راه‌های رفع سواثر از چک برگشتی در قانون جدید و نوآوری موجود در اصلاحات اخیر در رابطه با چک‌های حقوقی، از جمله برخی محورهای مورد بحث در این کارگاه آنلاین آموزشی است.

انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران نیز، از جمله حامیان برگزاری این رویداد آموزشی است. این رویداد در 9 بهمن ماه 1399 برگزار می‌‎شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه، می‌توانند به سامانه‌های خبری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، وابسته به این ستاد، مراجعه کنند.