سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از ۱۱ بهمن به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود و دبیر این دوره از جشنواره تأکید دارد که بخش حضوری جشنواره با تأیید و مجوز وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محدودیت‌های کرونایی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرهایی که آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا پایین آمده، طی ۲ هفته اخیر برداشته شده و از این رو راه برای از سرگیری فعالیت‌های سینمایی و تئاتری هموار شده است.

البته هنوز معلوم نیست که این مجوز فعالیت تا چه زمانی اعتبار دارد و آیا بار دیگر سینما و تئاتر به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی تعطیل می‌شوند یا نه.

در شرایط فعلی دست‌اندرکاران سینما و تئاتر مشغول برگزاری ۲ رویداد مهم در این عرصه هستند؛ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر.

با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، برگزارکنندگان جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر برای اکران و اجرای حضوری آثار برنامه‌ریزی کرده‌اند که البته این برنامه‌ریزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت ظرفیت انجام می‌شود.

اما نکته‌ای که طی چند روز اخیر باعث دغدغه فعالان و هنرمندان سینما و تئاتر شده این است که وزارت بهداشت و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر مجوز رسمی صادر نکرده و به نوعی توپ را در زمین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انداخته و مسئولیت برگزاری حضوری را بر عهده این وزارتخانه گذاشته است.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از شنبه ۱۱ بهمن آغاز به کار می‌کند و در این جشنواره قصد بر این است که نمایش‌های شرکت کننده برای ظرفیت محدودی از اصحاب رسانه و منتقدان و همچنین در سالن‌های بزرگ‌تر برای مخاطبان تئاتری اجرای حضوری داشته باشند.

حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر درباره اینکه آیا وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری حضوری این دوره از جشنواره تئاتر فجر مجوز رسمی صادر کرده یا نه، به خبرنگار مهر گفت: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که عضو ستاد ملی مقابله کرونا هستند به ما اعلام کردند که مجوز برگزاری حضوری جشنواره داده است. ما علاوه بر مجوز همکاری وزارت بهداشت را در برگزاری جشنواره تئاتر فجر داشتیم و تمام هنرمندان ما را که قرار است از سراسر کشور وارد جشنواره شوند، مورد تست رایگان کرونا قرار داده است.

وی تأکید کرد: اگر وزارت بهداشت در عدم رعایت پروتکل‌ها اعتراض داشته باشد می‌تواند معترض شود ولی در صورت رعایت پروتکل‌ها مشکلی وجود نخواهد داشت.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما بر اساس رفع محدودیت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری حضوری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر کرده‌ایم.