توانمندی دانشمندان ایرانی در حوزه تولید واکسن کرونا بسیار بالا است و مردم به این توان داخلی اعتماد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تولید واکسن کرونا در کشور، با اعلام این خبر، گفت: دانشمندان کشورمان شبانه‌روز در حال تلاش برای تولید بهترین واکسن کرونای بومی هستند. محصولی که با بهترین کیفیت و نتیجه علمی به بازار می‌رسد و جامعه را از شر این بیماری خلاص می‌کند.

وی افزود: در تلاشیم تا به نتیجه نهایی رسیدن واکسن های ایرانی، از بازار جهانی بهترین و مطمئن‌ترین نوع واکسن را تهیه کنیم. مردم نگران نباشند و قطعا محصولی با ایمنی بالا و استاندارد را می‌خریم. ایران کشوری است که همیشه در شرایط بحرانی با یک بسیح عمومی از پس مشکلات برآمده است. اینبار هم این اتفاق خواهد افتاد.

قانعی ادامه داد: یکی از شرکت‌های ایرانی در حال ساخت واکسنی شبیه به واکسن مدرنایی است که تاییده آژانس دارویی اروپا را کسب کرده است. دانشمندان ما نیز در تلاشند تا واکسنی کاملا شبیه به این محصول را تولید کنند.

دبیر کمیته علمی مبارزه با کرونا با بیان اینکه هیچ یک از واکسن‌های ایرانی کرونا بدون گذراندن تست‌های اولیه به تولید انبوه نمی‌رسد، بیان کرد: همه واکسن‌ها باید ابتدا 3 فاز تایید را بگذرانند و بعد مجوز تولید انبوه بگیرند. هیچ گاه این روند شکل دیگری را تجربه نکرده است.