سید کریم حسینی گفت: فضای عمومی مجلس، نسبت به حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان بسیار مثبت است. با این همه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید تلاش کند تا نمایندگان مردم، بیشتر با چالش‌ها و نیازمندی‌های این حوزه آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ سید کریم حسینی نماینده مردم از حوزه انتخابیه اهواز،باوی، حمیدیه و کارون گفت: فضای عمومی مجلس، نسبت به حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان بسیار مثبت است. با این همه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید تلاش کند تا نمایندگان مردم، بیشتر با چالش‌ها و نیازمندی‌های این حوزه آشنا شوند.

حسینی ادامه داد: روشنگری این معاونت نزد نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بر مسائلی مانند ظرفیت شرکت‌های خلاق و نوآور در ایجاد ثروت، اشتغال‌زایی و تجاری‌سازی محصولات و خدمات نوآورانه متمرکز باشد. در این صورت می‌توان از نمایندگان درخواست کرد تا نام شرکت‌های خلاق را نیز در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان در قوانین حمایتی بگنجانند.

وی ضمن توضیح ظرفیت های گسترده مجلس شورای اسلامی در حمایت از این شرکت‌ها گفت: یکی از جوانان خوب منطقه به عنوان مشاور همراه من است که در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت کرده است و همین موضوع باعث آشنایی بیشتر بنده با زیست‌بوم صنایع نرم، خلاق و محصولات و خدمات نوآور شد. این آشنایی اگر برای دیگر نمایندگان نیز تکرار شود، آثار بسیار مبارکی خواهد داشت.

وی همچنین بیان کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است و پس از بررسی بودجه احتمالاً طرح خواهد شد، تا آن زمان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و قسمت مرتبط با این حوزه در معاونت، فرصت دارند تا تعامل بیشتری با نمایندگان، برقرار سازند، تا شاهد تصویب یک قانون پخته‌تر و همه جانبه‌تر باشیم.