یک شرکت فرانسوی از راه اندازی خدمات تاکسی هوایی دوربرد برای جابجایی مسافر در فواصل طولانی خبر داده است. این تاکسی‌ها آلایندگی اندکی نیز دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از نیواطلس، اگر چه رقابت برای ارائه خدمات تاکسی هوایی مدتی است در نقاط مختلف جهان آغاز شده، اما یکی از چالش‌های راه اندازی خدمات یادشده ضعف باتری‌های تولید شده برای استفاده در این تاکسی‌هاست. این باتری‌ها معمولاً تنها حدود ۲۰ دقیقه پرواز تاکسی‌های هوایی را ممکن می‌کنند.

از همین رو رقابت برای تولید نسل جدید باتری‌های برقی آغاز شده و از سوی دیگر ارتقای فناوری تولید پیل‌های سوختی هیدروژنی نیز به طور جدی پیگیری می‌شود تا بتوان روشی ایمن تر و عملی برای حمل و نقل هوایی یافت. انتظار می‌رود پرواز تاکسی‌های هوایی ظرف ۵ سال آینده وارد مرحله جدی تری شود.

شرکت Ascendance فرانسه که توسط چهار کارمند سابق شرکت ایرباس تأسیس شده، در تلاش برای تولید تاکسی هوایی دوربرد و دارای آلایندگی اندکی است که سرعت آن به بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این تاکسی هوایی هیبریدی دارای سه فن پنج تیغه در بخش فوقانی بدنه‌اش است و به صورت عمودی بالا رفته و سپس به صورت افقی به حرکت در می‌آید.

انتظار می‌رود میزان آلایندگی این تاکسی هوایی در مقایسه با هلی‌کوپترهای متعارف ۵۰ تا ۸۰ درصد کمتر باشد. شرکت سازنده هنوز در مورد میزان برد این محصول و دیگر ویژگی‌های فنی آن اطلاعات بیشتری اعلام نکرده است.