محدودیت‌های مالی در انگلستان دسترسی دانشجویان بین‌المللی به منابع مالی را با دشواری مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دانشجویان بین المللی در انگلیس به منابع مالی و بودجه به سختی دسترسی دارند و علیرغم این که اقداماتی در راستای حمایت از آن‌ها توسط سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی در حال انجام است، اما بخش قابل توجهی از دانشجویان مستقر در این کشور برای استفاده از امکانات تغذیه‌ای با بحران مواجه هستند

با از دست رفتن گسترده مشاغل در بازار کار، همچنین حذف بسیاری از مشاغل پاره وقت خانواده‌ها در کشورهای مبدا که به دلیل شیوع کرونا رخ داد، دانشجویان بین المللی که انتظار دارند از این طریق هزینه زندگی خود را تأمین کنند، مجبور شده اند محل زندگی خود را تغییر دهند یا برای تامین غذا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

انتخاب‌های محدود

برخی از دانشجویان به دنبال پشتیبانی از طریق حمایت‌های سازمانی همچون خدمات دانشگاهی نیستند: این ممکن است به این دلیل باشد که آنها نگران هستند که وضعیت مهاجرتی آنها در معرض تهدید قرار بگیرد، زیرا مدارک اقامتی ندارند یا شهریه ها و خدمات دانشگاهی هزینه‌های باالایی را برای آنان به همراه دارد.

بسیاری از دانشجویان بین المللی اکنون از دسترسی به خدمات بودجه محروم هستند زیرا به دلایل گوناگون از جمله تاخیر در پردازش ویزا، نمی‌توانند مدارکی مبتنی بر اقامت دانشجویی خود ارائه کنند.

در شرایط فعلی، راه‌کارهای فراروی دانشجویان بین المللی محدود است از جمله این‌که باید تحصیل خود را لغو کنند یا به تاخیر بیندارند. همچنین دانشجویان می توانند تحصیل را به طور کاملا آنلاین از کشورهای خود ادامه دهند. در این شرایط بسیاری از دانشجویان در مشاغل دشوار و کم درآمد فعالیت می‌کنند

بسیاری از آنان به امید یافتن کار یا جایی که ممکن است محلی برای اقامت در اختیار آنان قرار دهد، محل تحصیل و اقامت خود را ترک کرده‌ اند. در حال حاضر بانک‌های غذا و خدمات مشاوره، جزو راهکارهایی است که سعی دارند تا از مشکلات دانشجویان بین‌المللی کم کنند و وضعیت آنان را سامان دهند.

منبع: PieNews