ارائه دهندگان خدمات مهاجرت از ابتدای شیوع کرونا به طور مداوم ظرفیت‌های رزرو را کاهش داده‌اند و شرایط وضعیت نامشخصی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نظرسنجی و جمع‌آوری نتایج از پاسخ 123 دانشگاه،  مدرسه، 91 نماینده، 14 انجمن و 9 ارائه دهنده خدمات مهاجرتی آمریکا نشان داد که ​​ارائه دهندگان پیش بینی می‌کنند که به طور میانگین تا تابستان سال 2022 حدود 66درصد از درخواست‌های مهاجرت پیش از شیوع کرونا محقق می‌شود.

میانگین ​​درآمدی که شرکت کنندگان این نظرسنجی انتظار دارند در ماه‌های ژانویه تا مه 2021 دریافت کنند 23درصد کم‌تر از مدت مشابه در سال 2019 است.

در این گزارش آمده است: کشورهای میزبان مهاجران بین‌المللی مقصد به طور مداوم انتظارات خود را از رزروها، هر سه ماه یکبار  کاهش می دهند، موضوعی که نشان می‌دهد همچنان خلأ مهاجرت در اثر شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

نظرسنجی سه ماهه پایانی سال 2020 از دانشگاه‌های ایالت مالت اعلام کرده است که انتظار می رود 20درصد از درآمد 2019 را در ژانویه-مه 2021 و 33درصد از درآمد در ژوئن-آگوست 2021 نصیب دانشگاه‌ها و مدارس شود؛ همچنین آخرین بررسی نشان می دهد که مدارس کشور اکنون انتظار دارند 23درصد از درآمد را در ماه‌های ژانویه-مه 2021 و 39 درصد در ژوئن-آگوست 2021 به دست بیاورند.در مقایسه با پیش بینی های گزارش قبلی ، سایر دانشگاه‌ها و  انتظار ثبت نام کمتری دارند.

 

وضعیت مبهم مهاجرت‌های بین‌المللی

نمایندگان خدمات مهاجرت در آسیا 14درصد از میزان رزروها را برای تابستان پیش بینی می کنند ، در حالی که افراد در اروپا و روسیه درصد از رزروها را پیش بینی می کنند.

در این گزارش آمده است: پیش بینی های تخمینی نشان می دهد که انتظار می رود دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی با سرعت بسیار کندتری نسبت به بزرگسالان بازگردند. دانشکده و کارگزاران انتظار دارند تابستان 2022 به ترتیب 54 و 52 درصد از رزروهای سال 2019 را به دست بیاورند.

این گزارش ادامه داد: صنعت آموزش بین‌المللی، تحت فشار همه گیری ویروس کرونا، تحت فشار زیادی قرار دارد و واضح است که برخی از فعالان حوزه مهاجرت‌های بین‌المللی دانشجویی نتوانند از این وضعیت جان سالم به در ببرند.

در تازه‌ترین  نظرسنجی 87درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که وضعیت رو به وخامت است و امکان دارد دانشگاه‌ها، مدارس و نمایندگان بیشتری تعطیل شوند. این میزان، رقم بسیار بالایی است و تصمیم گیری و کاهش درخواست‌ها به یک روال روزمره تبدیل شده است.