یکی از انجمن‌های استرالیایی آسیا خواستار افزایش حمایت‌های آموزشی از دانشجویان بین‌المللی و تلاش دولت برای تلاش برای مقابله با نژادپرستی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، از آن‌جایی‌که کشور استرالیا خود را به عنوان یکی از میزبانان تحصیلی دانشجویان بین‌المللی معرفی می‌کند، حجم زیادی از علاقمندان به کسب دانش و همچنین فعالیت‌های فناورانه این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند.

در اوایل ماه فوریه، وزارت آموزش و پرورش چین به دانش آموزان در مورد سفر به استرالیا به دلایل ایمنی شخصی هشدار داد و ادعا کرد اقدامات شرورانه پی در پی علیه دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی چین، در بسیاری از نقاط استرالیا رخ داده است.

این هشدار توسط دولت استرالیا، اطلاعات نادرست تلقی شد؛ همچنین نمایندگان دانشگاهی در پاسخ گفتند از این ادعا گلایه‌مند هستند و اقدامات لازم را برای اطمینان از اینکه دانشگاه هایشان ایمن است، انجام داده اند.

 

چالش جددی برای دانشجویان بین‌المللی

از آوریل سال گذشته بیش از 500 گزارش از موارد نژادپرستی ضد آسیایی در استرالیا دریافت شده است. 15درصد از قربانیان دانشجویان بین المللی بودند.

گزارشی از سوی All Together Now منتشر شده که نقش رسانه‌ها را در تداوم احساسات نژادپرستانه، به ویژه در هنگام شیوع بیماری کرونا بررسی کرده است. این تحقیق تا 90درصد رویکرد منفی جامعه استرالیا نسبت به مهاجران را نشان می‌دهد و همچنین بیان می‌کند که به طور کلی مردم مسلمان و چینی یا استرالیایی-چینی؛ عمده‌ترین اهداف این نژادپرستی را شامل می‌شوند.

کمیسیون حقوق بشر استرالیا چارچوب جدیدی را برای هماهنگی بخش های دولتی و خصوصی برای مبارزه با نژادپرستی ایجاد کرده و در حال گفتگو با دولت فدرال برای تأمین حمایت و بودجه است. استراتژی ضد نژادپرستی پیشین در سال 2015 منقضی شد.

در حال حاضر دولت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تاش می‌کنند تا با افزایش آگاهی در مورد مسائل نژادپرستی، دانشجویان و به ویژه دانشجویان بین المللی را در مورد چگونگی جلوگیری از وقوع اتفاقات ناخوشایند آگاه کنند.

تامین امنیت و رفاه دانشجویان بین المللی مسئله ای بزرگ و پیچیده است که تنها بخش آموزش بین المللی نمی تواند به آن بپردازد اگر استرالیا بخواهد خود را به عنوان یک مقصد انتخابی برای دانشجویان معرفی کند ، باید در این مساله به طور مؤثر نقش‌آفرینی کند و در صورت انجام ندادن اقدامی اثرگذار در رفع چالش نژادپرستی، پس از باز شدن مرزها و از سر گرفته شدن جذب دانشجویان بین دچار چالش‌های جدی خواهد شد.